حسینی‌نژادگفت: اگر متوسط مصرف ماهانه یک مشترک در مناطق عادی در دوره سال گذشته برابر ۴۷۰ کیلوساعت و در همین دوره امسال برابر ۱۴۰ کیلووات ساعت باشد، می‌تواند در پایان دوره بالغ بر چهار میلیون ریال پاداش دریافت کند.

حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در سومین جلسه کاهش پیک و مدیریت مصرف اظهار کرد: با فرارسیدن فصل تابستان و ایام گرم سال، صرفه‌جویی اهمیت بسیاری می‌یابد؛ از همین رو، هفته نخست تابستان (یکم تا هفتم تیرماه) هفته صرفه‌جویی نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به نام‌گذاری روز اول این هفته با عنوان مدیریت مصرف برق و خانواده افزود: این فرصت بهترین بهانه است که با انجام راه‌کار‌های ساده مدیریت مصرف برق در خانواده، علاوه بر کمک به کاهش پیک بار، بتوانیم به‌صورت عملی از پاداش‌هایی که برای صرفه‌جویی از سوی وزارت نیرو برنامه‌ریزی شده است، استفاده کنیم.

حسینی‌نژاد افزود: دریافت پاداش به‌گونه‌ای است که چنانچه متوسط مصرف ماهانه یک مشترک در مناطق عادی در دوره سال گذشته برابر ۴۷۰ کیلوساعت و در همین دوره سال جاری برابر ۱۴۰ کیلووات ساعت باشد، می‌تواند در پایان دوره بالغ بر چهار میلیون ریال پاداش دریافت کند و این مبلغ می‌تواند قابل‌توجه باشد.

وی افزود: این مبلغ می‌تواند برای مناطق گرمسیری که در استان و شهرستان‌های گرمسار و آرادان را شامل می‌شود، افزایش بیشتری به نسبت مناطق عادی داشته باشد.

معاون بهره‌وری انرژی ساتبا نیز در این نشست بیان کرد: عمدتاً در ایام پیک وسایل سرمایشی در کشور وارد مدار شده و به طبع آن وزارت نیرو برنامه گسترده‌ای را در رابطه با کاهش مصرف برق وسایل سرمایشی به انجام رسانده تا بتواند به‌صورت پایدار و نه به‌صورت کوتاه‌مدت از ناترازی تولید و مصرف بکاهد.

پیغمبرزاده تصریح کرد: یکی از روش‌های مؤثر در کاهش مصرف برق وسایل سرمایشی کولرآبی، استفاده از موتور‌های جدید با تکنولوژی ساخت BIDC بوده که حتی قابلیت تعویض موتور‌های فعلی کم بازده با آن‌ها در حال حاضر وجود دارد.

دبیر کارگروه مدیریت تقاضا، برق و انرژی وزارت نیرو با عنوان اینکه این نوع کولر‌ها قابلیت تعویض با اسپیلت‌های موجود بدون تغییر در محدوده آسایشی کولر‌های گازی مهیا می‌کنند را دارند، افزود: حذف دو دستگاه کولر گازی با مصرف میانگین ۶ هزار وات و جابه‌جایی آن‌ها با کولر‌های تکنولوژی BIDC می‌تواند تا ۹۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق را به همراه داشته باشد و مشترکان برق به‌ویژه در بخش خانگی با رعایت این موضوع می‌توانند از پاداش‌های وزارت نیرو در سال جاری بهره‌مند شوند.

معاون بهره‌وری انرژی ساتبا ادامه داد: در زمینه روشنایی و لامپ‌های روشنایی در منازل نیز اقدامات خوبی در شرکت ساتبا صورت پذیرفته است و استاندارد موجود که بیش از ۱۰ سال بازنگری نشده بوده است، مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: در مبحث لامپ، استاندارد‌های E, D,C,B از برچسب انرژی‌های حذف شده است و این اقدام به این معنی است که در کشور تمامی لامپ‌های پرمصرف چه در بخش خانگی و چه در بخش روشنایی معابر از چرخه تولید حذف خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.