استاندار خراسان جنوبی گفت: باید پرداخت تسهیلات به کارفرمایان از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)، به شرط به کار گیری مددجویان کمیته در واحد اشتغالزا باشد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در دیدار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور بر ضرورت تخصیص اعتبارات ویژه در زمینه ایجاد مشاغل خرد مرتبط با تکمیل زنجیره‌های ارزش در استان تأکید کرد. 

او ضمن قدردانی از دیدگاه مثبت این نهاد حمایتی نسبت به استان‌های کم‌برخوردار، افزود: امیدواریم مدد جویان استان ما از ظرفیت‌های کمیته امداد بیشتر بهره‌مند شوند.

قناعت از اقدامات خوب کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال‌زای مربوط به تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱ به بیش از سه هزار و ۸۰۰ طرح اشتغال قدردانی کرد و ادامه داد:  تسهیلاتی که در حوزه اشتغال پرداخت شد و بیش از هفت هزار و ۴۰۰ اشتغال ایجاد کرد، جای قدرانی دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه منابع تسهیلاتی که به استان‌های کم برخوردار تزریق می‌شود انحراف ندارد یا انحراف آن بسیار کم و قابل اغماض است، بیان کرد: لازم است ردیف اعتباری خاص و ویژه در خصوص مشاغل خرد که جنس آن از نوع زنجیره‌های ارزش در استان است مانند صنایع دستی، سنگ‌های تزینی و فرآوری محصولات مزیت‌دار (زرشک، زعفران و عناب) در نظر گرفته شود.

او به تسهیلات کمیته امداد امام خمینی (ره) به کارفرمایان اشاره کرد و گفت: پرداخت این تسهیلات به کارفرمایان مشروط به به کارگیری مددجویان باشد.

قناعت تصریح کرد: پارسال با فعال شدن نهضت احیای واحد‌های تولیدی، ۳۸۴ واحد راکد شناسایی و تا پایان سال توانستیم از این تعداد ۱۹۹ واحد را فعال کنیم که این اتفاق خوبی است.  


بیشتر بخوانید


استاندار گفت: لازم است برای واحد‌های راکد اعتباری در نظر گرفته شود و دستور العملی به استان‌ها ارسال گردد تا تسهیلاتی که به این واحد‌ها پرداخت می‌شود یک شرط آن به کارگیری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) باشد.

او با اشاره به تفاهم‌نامه واگذاری تراکتور به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با استفاده از تسهیلات بانکی، اظهار کرد: برای جذب سهمیه خراسان جنوبی و تأمین سوخت این تراکتور‌ها جلسه‌ای با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی برگزار خواهد شد.

او عنوان کرد: برای جذب تمام سهمیه لحاظ شده برای استان برنامه ریزی شود.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.