نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، گفت : گره‌گشایی از کار مردم و رسیدگی به امور آنها، هم تقوای الهی و هم نوعی جهاد برای امنیت و آرامش جامعه اسلامی است.

مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شهر کرمانشاه با گرامیداشت هفت تیر و هفته قوه قضاییه، گفت : مردم ما لایق بهترین خدمات هستند و از این رو تمام مسئولان در همه ارکان نظام باید در راستای خدمت رسانی به آن‌ها و رفع مشکلاتشان تلاش نمایند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به حضور حجاج در سرزمین وحی کنگره عظیم حج را نماد وحدت جهان اسلام دانست و گفت: هدف از رسالت پیامبر اکرم (ص) ابتدا مبارزه با نژادپرستی و قبیله‌گرایی بود، لذا حضرت همواره با این مسائل مبارزه و تاکید می‌کردند که ملاک برتری همان تقوای الهی است که در قرآن کریم تذکر داده شده است.

وی ضمن اشاره به مناسبت‌های پیش رو و با تبریک عید سعید قربان افزود: برای زنده نگهداشتن این سنت حسنه چند خانواده با هم می‌توانند قربانی کنند و این سنت زیبای اسلامی را به جای آورند.

خطیب جمعه کرمانشاه پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را یادآور شد و به خانواده‌ها توصیه کرد از فرزندانشان مراقبت کنند.

آیت الله علما مسئله فلسطین را از مسائل مهم مسلمانان جهان دانست و گفت: جوانان فلسطین امروز با همت بلند خود و مبارزه همیشگی وجود این غده فساد را در سرزمین اسلامی خود برنمی‌تابد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خانواده‌ها را انس فرزندانشان با قرآن و مساجد دعوت کرد و افزود: رمز سعادت دنیوی و اخروی بشر در نزدیکی به قرآن و احکام نورانی اسلام است.

آیت الله علما، انس با قرآن را موجب دوری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: خانواده‌های باید از سنین پایین فرزندانشان را مانوس با قرآن و مسجد تربیت کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.