مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : ۹ سوله بحران برای استفاده در مواقع مهم و بحرانی در سطح استان احداث و تجهیز خواهد شد.

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه عملیات ساخت ۹ سوله مدیریت بحران استان کرمانشاه از سال ۱۳۹۱ آغاز شد و قرار بود در این سال‌ها ۵۰ درصد منابع آن را استانداری و ۵۰ درصد را شهرداری تامین کند، گفت : متاسفانه با گذشت حدود یازده سال این سوله‌ها تکمیل نشده و اکنون چند ماه است که پیگیری جدی برای تعیین تکلیف این سوله‌ها را آغاز کرده و خودمان آن‌ها را خواهیم ساخت.

وی با بیان اینکه مالکیت این سوله‌ها در اختیار مدیریت بحران است، خاطرنشان کرد: میزان پیشرفت این سوله‌ها متفاوت بوده و برخی از آن‌ها ۱۰۰ درصد کامل شده و برخی ۴۰ درصد پیشرفت دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از پیگیری برای تامین اعتبار لازم برای تکمیل و تجهیز این سوله‌ها خبر داد و اظهار کرد: تلاش شده این سوله‌ها پراکندگی مناسبی در سطح استان داشته باشند.

وی درباره اینکه کار تکمیل و تجهیز این سوله‌ها کی به اتمام می‌رسد نیز بهره‌برداری از آن‌ها را منوط به تامین اعتبارات لازم دانست.

یگانه از کارکرد‌های سوله بحران نیز یاد کرد و افزود: این سوله‌ها سالن‌های چند منظوره‌ای هستند که در شرایط بحران و اضطرار انبار‌هایی برای نگهداری تجهیزات و اقلام امدادی و یا سایر کاربری‌های مرتبط با بحران خواهند بود.

وی اظهار کرد: در مواقع غیربحرانی نیز این سوله‌ها صرفا جهت بهره‌برداری در اختیار بخش‌هایی که به آن نیاز دارند قرار خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه معتقد است، وجود سوله‌های بحران در شرایطی مانند سیل، زلزله و سایر حوادث طبیعی برای کمک به مردم، توزیع مناسب اقلام امدادی، انبار و دپو کردن تجهیزات و سایر اقدامات مرتبط بسیار ضروری است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.