رونمایی از شش اثر فاخر هنری کاربردی در عتبات عالیات در اصفهان

در آیینی با عنوان رحمت واسعه و همزمان با شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) از شش اثر فاخر هنری کاربردی در عتبات عالیات در اصفهان رونمایی شد.

مسوول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: در این مراسم از چهار روکش مشکی رنگ برای مضاجع شریف امام هادی (ع)، امام حسن عسگری (ع) ، حضرت نرجس خاتون مادر امام زمان (عج) و حضرت حکیمه خاتون عمه امام زمان (عج)  رونمایی شد.


محمدحسین ایرانپور با اشاره به اینکه این روپوش‌ها در بخش خواهران کارگاه آفرینش‌های هنری به سرپرستی حاجیه خانم محزونیه در مدت دو سال دوخته شده  گفت: این روکش‌ها دارای تلفیقی از هنر‌های تزئینی شامل ملیله دوزی، مروارید دوزی، سنگ دوزی و خوشنویسی است که مزین به نام مقدس الله، آیات مبارک پنج تن آل عبا و اسامی امامین معصومین و حضرات بانوان علیهم سلام است.


او با اشاره به دوخت و تقدیم دهمین پرده این اماکن متبرک گفت:در این آیین از پرده سردر ورودی حرم مطهر امامین جوادین علیهما سلام رونمایی شد که این پرده دارای تلفیقی از هنر‌های تزئینی است.


ایرانپور افزود: در این مراسم همچنین از یک تخته فرش دست باف اهدایی حاج علی حکیمی به ابعاد ۴/۴۰ در ۶/۷۰ سانتی متر رونمایی شد. 

عکس آرشیوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.