مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : باید خانواده‌ها و دانش‌آموزان را آگاه کنیم که دانش آموزی که در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کند، الزاما پزشک و دندانپزشک و داروساز نخواهد شد.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در آیین تجلیل از برگزیدگان اولین کارسوق (ورکشاپ) صدا، دوربین و سمپاد که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به ماموریت خاص مدارس سمپاد (سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان) گفت : توجه به این مدارس در کنار دیگر مدارس در اولویت آموزش و پرورش استان قرار دارد و همه در مجموعه آموزش و پرورش باید برای کیفیت بخشی به مدارس استعداد‌های درخشان پای کار باشند.

وی از سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان خواست تا برنامه‌های ویژه آموزشی و تربیتی خود را در دسترس دیگر دانش‌آموزان هم قرار داده و چتر حمایتی خود را روی تمامی دانش آموزان گسترده کند، تا دیگر دانش آموزان هم از برنامه‌های آموزشی و تربیتی جا نمانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس گریزی هم به اهمیت انتخاب رشته صحیح دانش آموزان کلاس دهمی زد و گفت: انتخاب رشته دانش آموزان به طور مستقیم با سرنوشت آن‌ها در ارتباط است، لذا باید شرایطی را فراهم کنیم که دانش آموزان بهترین رشته را برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه دوم انتخاب کنند.

 وی با بیان اینکه باید تب انتخاب رشته تجربی را بین دانش آموزان کم کنیم، گفت: باید خانواده‌ها و دانش آموزان را آگاه کنیم که دانش آموزی که در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کند، الزاما پزشک و دندانپزشک و داروساز نخواهد شد و چه بسا پشت کنکور مانده و حتی مسیر زندگی او تغییر کند.

محمدی رویکرد مجموعه آموزش و پرورش در استان را اجرایی کردن سند تحول بنیادین عنوان و تاکید کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش زمانی می‌تواند ادعا کند در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان موفق بوده که بتواند دانش آموزانی سرآمد در همه حوزه‌ها تحویل اجتماع بدهد، نه صرفا فردی موفق در بعد علمی و یا ورزشی.

محمدی از دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های کشور یاد کرد و افزود: دانش آموزان امروز مدیران و مسئولان فردای جامعه هستند و اگر بخواهیم در آینده مدیران و مسئولان انقلابی داشته باشیم، باید از هم اکنون برای انقلابی بار آوردن دانش آموزان سرمایه گذاری کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه سنین دانش آموزی سنین الگوبرداری افراد از اطرافیان است، گفت: افراد در سنین دانش آموزی از معلم‌های خود الگوبرداری می‌کنند، لذا باید معلمین در حوزه‌های مختلف سرآمد باشند.

وی تاکید کرد: معلم خوب معلمی است که رفتار و کردار او در کنار امر تدریس بتواند دانش آموزانی پایبند به آداب و رسوم اسلامی ایرانی تربیت کرده و فضائل اخلاقی مثل احترام گذاشتن به قوانین، روحیه انجام کار‌های گروهی و .. را در دانش آموزان تقویت کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.