مشاور وزیر اقتصاد و دارایی از کاهش عرضه خارج از شبکه آرد یارانه‌ای در نانوایی‌های کشور خبر داد.

جلال، امروز در کارگروه آرد و نان در اراک گفت: شاخص‌های نیابتی از جمله افزایش قیمت آرد خارج از شبکه به دلیل کاهش عرضه آرد، افزایش قیمت نان خشک و کاهش قیمت مجوز نانوایی‌ها نشان می‌دهد عرضه خارج از شبکه آرد یارانه‌ای در نانوایی‌های کشور در حال کاهش است. 

طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان انتخاب دولت بود تا بدون آزادسازی نرخ نان، هدر رفت آرد یارانه‌ای در کشور پیگیری شود. 
جلال افزود: مرحله نخست اجرای این طرح از پارسال با استقرار کارتخوان هوشمند آغاز شد و در تابستان سال گذشته با ارائه دسترسی‌ها به مدیران استان‌ها مرحله دوم طرح تکمیل و از اواخر سال گذشته هم با شناور سازی سهمیه آرد نانوایی‌ها و اختصاص سهمیه آرد مبتنی بر عملکرد مرحله سوم آغاز شد. 

کاهش عرضه خارج از شبکه آرد یارانه‌ای در کشورمشاور وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به ضرورت کیفیت نان گفت: تیرماه جاری فرآیند‌های پیگیری ارتقای کیفیت نان در دستور کار قرار می‌گیرد و استان مرکزی یکی از استان‌های پیشرو در این حوزه است. 
جلال، اثربخش‌ترین الگوی پیشگیری از تخلفات در زمینه تراکنش نانوایان را همکاری مردم دانست و افزود: برنامه‌ای تعبیه شده تا همه تراکنش‌ها در کشور توسط مردم قابل مشاهده باشد و مردم می‌توانند تجربه خرید خود اعم از کیفیت نان و رعایت نوبت را در این سامانه ثبت کنند و داده‌های این سامانه هم مستقیم بر اقتصاد نانوایی تاثیر خواهد داشت. 
او گفت: اختصاص آرد در طرح شناورسازی مبتنی بر عملکرد گذشته نانوایی‌ها است و اگر نانی به مردم عرضه شود معادل آن یا بیشتر، آرد اختصاص می‌یابد.

برچسب ها: آرد ، یارانه ، عرضه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۶ تير ۱۴۰۲
تازه بعد از این همه بگیر و ببند ، کاهش داشتیم !!!! این همه مردم رو تو دردسر انداختین بعد می گید کاهش داشتیم ؟ یعنی نباید قطع می شد؟