معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: براساس برنامه تدوین شده در قرارگاه زیارت، مشهد تا سال ۱۴۰۴، سالانه میزبان ۴۰ میلیون زائر خواهد بود.

ابوالفضل چمندی در نشستی با حضور مدیران اقتصادی خراسان رضوی،  افزود: گردشگری در خراسان رضوی با تشرف ۳۲ میلیون زائر در سال گذشته، رشد خوبی داشته است که برای رساندن این عدد به ۴۰ میلیون زائر، ضرورت دارد مسئولان این استان در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در حوزه گردشگری تلاش‌های بیشتری داشته باشد.

او با اشاره به وضعیت ترانزیت خراسان رضوی، ادامه داد: این استان پارسال در حوزه ترانزیت ریلی و جاده‌ای رشد و توسعه خوبی داشته است؛ به طوری که رتبه نخست کشور را در این زمینه کسب کردیم و امیدواریم که در سال ۱۴۰۲ تعداد کامیون‌های ایران در گمرک افغانستان به هزار و ۲۰۰ دستگاه برسد.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: در سال گذشته، ۱۱۱ هزار و ۸۵۰ نفر اشتغال خالص در استان ایجاد شد که با این آمار، خراسان رضوی با اختلاف، رتبه اول کشور را داراست.

چمندی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری کشوری ۹ درصد بوده است؛ در حالی که آمار‌ها در خراسان رضوی، ۷/۳ درصد را نشان می‌دهد.

این مسئول مشارکت‌های اقتصادی در خراسان رضوی را افزایشی اعلام کرد و افزود: میزان مشارکت‌های اقتصادی این استان ۴۳/۱ درصد است، ولی در سطح کشوری آمار‌ها در این زمینه عدد ۴۰/۹  درصد را نشان می‌دهد.

معاون هماهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: میانگین میزان تورم ماهانه در سال ۱۴۰۱، دو درصد بوده، اما این رقم در خراسان رضوی ۱/۳ درصد اعلام شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.