آغاز اقدام جهادی احداث شبکه فشار متوسط در منطقه طارم سفلی+ فیلم

باهدف افزایش قدرت مانور و کاهش خاموشی ها اقدام جهادی احداث شبکه فشار متوسط هوایی در منطقه طارم سفلی و فیدر روستای آلتین کش آغاز شد.

مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در حاشیه اجرای طرح احداث شبکه فشار متوسط هوایی و فیدر آلتین کش گفت: در بخش طارم سفلی با حدود ۱۳ هزار مشترک به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه و وزش باد‌های شدید و فرسودگی شبکه با مشکلاتی روبرو  و گاهی با افت ولتاژ با قطعی مواجه بودیم که برای رفع این چالش نسبت به احداث شبکه جدید اقدام شد. 

وی افزود: در این اقدام جهادی که به مدت دو روز ادامه دارد با نصب ۹۶اصله تیر و  تعداد ۲۵ اکیپ عملیاتی و ۳ اکیپ نظارتی با حضور ۱۰۰ نیروی فنی، پشتیبانی و نظارتی حضور دارند.

خواجه وند گفت: احداث شبکه فشار متوسط هوایی در منطقه طارم سفلی با ۶ میلیارد تومان هزینه عملیاتی شده است.

وی یادآورشد: در اجرای این اقدام جهادی هفت دستگاه بالابر و یک دستگاه جرثقیل هم استفاده شده است.

این مدیر بیان کرد: با اجرای این طرح ضمن نوسازی شبکه و افزایش قدرت مانور، امکان دسترسی آسان به شبکه برای سرکشی و تعمیرات بهتر و بیشتر شده و به کاهش خاموشی‌ها نیز کمک خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهارداشت:در سنوات گذشته خاموشی‌ها دربخش طارم بالا بود و سال گذشته اکثر روستا‌های منطقه را با کابل خودنگهدار بهسازی کردیم که با این اقدام کاهش تلفات انرژی مجقق شد.

وی افزود: برنامه اساسی داریم که مدت زمان خاموشی‌ها را کاهش دهیم و در این منطقه مدت زمان خاموشی زیاد بود و احداث خطوط رینگی در دستور کار قرار گرفت و ۱۳ کیلومتر احداث از روستای آلتین کش تا سیردان در برنامه قرار گرفته است. 

خواجه وند تصریح کرد: شبکه قبلی در داخل باغات روستاییان بود و مسیر دسترسی وجود نداشت و گاهی همکاران ما با پای پیاده برای رفع خاموشی‌ها اقدام می‌کردند که با احداث این خط در کنار جاده مشکل دسترسی به شبکه برطرف شده و فرسودگی رفع شده و با نوسازی شبکه از تلفات انرژی کاسته می‌شود. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: امسال سه اقدام جهادی انجام شده و تا پایان سال هم هفت اقدام جهادی دیگر برای نوسازی شبکه انجام خواهد شد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.