دایر شدن بیش از ۴۰۰ پایگاه اوقات فراغت در تبریز

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز از دایرشدن بیش از ۴۰۰ پایگاه اوقات فراغت در این شهرستان خبر داد و گفت: موضوع اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از اصلی‌ترین مقوله‌های حوزه ورزش و جوانان است.

مهدی نوائی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این پایگاه‌ها در جهت غنی سازی اوقات فراغت نوجوانا، جوانان و دانش آموزان از سوی هیات‌های ورزشی و تشکل‌های مردم نهاد راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه همواره بین بحث اوقات فراغت و جوانان ارتباط تنگاتنگی وجود داشته است، افزود: مقطع جوانی و نوجوانی که آمیزه‌ای از شور و شعور، اندیشه و احساس و نقطه پروازی برای رسیدن به آرزوهاست، از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو باید برای هر لحظه جوانان برنامه داشته باشیم.

نوائی اضافه کرد: برای بهره گیری بهینه از توانمندی‌های نوجوانان و جوانان و شناسایی استعداد‌های آنان و همچنین فراهم کردن امکانات لازم برای رشد و تعالی جوانان، باید برنامه ریزی لازم به ویژه در زمینه اوقات فراغت صورت گیرد و اهمیت و ارزش اوقات فراغت و نقش سازنده و تربیتی آن باید بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های مثبت اوقات فراغت را فهم مسئولیت پذیری و نقش فرد در سازندگی و اعتلای خویش و نیز شناخت نقاط ضعف و محدودیت‌های خود عنوان و اظهار کرد: افراد خلاق، علاوه بر این که از هوش سرشار، صداقت، صراحت و انعطاف پذیری برخوردار هستند از اوقات فراغت خود حداکثر استفاده را کرده اند و با آزاداندیشی و تفکر مسائل مختلف را ارزیابی می‌کنند.
وی گفت: ساماندهی و غنی سازی اوقات فراغت، فرصتی ارزشمند برای شکوفایی استعدا‌ها و توانمندی‌های نوجوانان و جوانان است از این رو باید بیش از پیش در راستای استفاده بهینه از فرصت طلایی تعطیلات تابستانی تلاش کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.