مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: پوشش جدید دارویی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج برای سه بیماری کانسر، دیابت و هپاتیت C افزایش پیدا کرد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به پوشش جدید دارویی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج برای سه بیماری کانسر، دیابت و هپاتیت C، گفت: دو قلم داروی مربوط به درمان کانسر، شامل داروی پالبو سیکلیب و داروی فولوسترانت، به تازگی با پوشش ۷۰ درصدی تحت پوشش صندوق حمایت ازبیماران خاص و صعب العلاج، قرار گرفتند.

او می‌گوید: چهار داروی ترکیبی پر مصرف در درمان بیماران دیابتی که هزینه به نسبت بالایی برای بیماران مبتلا به دیابت داشتند، شامل: امپاگلیفلوزین+لیناگلیپتین (گلایپاور)، امپاگلیفلوزین+مت فورمین (سینوریپا)، سیتاگلیپتین+مت فورمین (زیپمت) و لیناگلیپتین+مت فورمین (لیروپریم)، تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفتند.

به گفته او پوشش بیمه‌ای داروی سفوبوویر در بسته جدید دارویی در درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C که پیش از این ۷۰ درصد بود به ۹۰ درصد افزایش یافت. همچنین دو داروی ترکیبی داکلاتاسویر + سوفوسبوویرو سوفوسبوویر تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت ادامه داد: تجویز دارو‌ها از طریق نسخه نویسی الکترونیک، لازمه بهره مندی از حمایت‌های بیمه‌ای جدید است و بیمار باید در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شده باشد.

این مقام مسئول می‌گوید: بیماران خاص و صعب العلاج برای بهره مندی از خدمات صندوق حمایتی، به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی bimehsalamatiranian.ir مراجعه کنند.

 از حدود ۵ میلیون نفر در استان حدود ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در خوزستان می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.