کشت گوجه فرنگی در بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری پنج هزار و ۸۴۲ هکتار از مزارع کشاورزی این استان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافت.

حسن جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری پنج هزار و ۸۴۲ هکتار از مزارع کشاورزی این استان به کشت گوجه فرگی اختصاص یافت و پیش بینی می‌شود از این میزان بیش از ۳۵۰هزار تن محصول گوجه فرنگی برداشت شود.

وی افزود: در راستای سیاست‌های وزارت متبوع برای مصرف بهینه آب کشاورزی و کاهش سطح زیر کشت محصولات پر آب، بر اساس الگوی کشت سطح ابلاغی محقق شده است.

جلیلوند اضافه کرد: از این میزان سطح زیر کشت در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته که شش هزار و ۱۱۳ هکتار بوده حدود ۴ درصد کاهش یافته است که با تاکید بر عملیات به زراعی، تولید بیشتر در واحد سطح انجام شده است.

وی گفت: با استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری از جمله آبیاری تیپ به میزان بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار که ۹۵ درصد سطح کشت گوجه فرنگی استان را شامل می‌شود استان قزوین توانسته در راستای کاهش سطح زیر کشت محصولات زراعی پر آب بر، افزایش عملکرد در واحد سطح و همچنین کاهش مصرف آب کشاورزی در هکتار گام‌های خوبی را بردارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.