مجید آرون معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری تمرین عملیاتی نمودن و بهره‌برداری از تجهیزات امداد و نجات پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق با مشارکت گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محلات تهران خبر داد.

مجید آرون گفت: این تمرین با هدف کنترل و ارزیابی وضعیت پمپ‌های تخلیه آب، کف‌کش و لجن‌کش موجود در پایگاه‌های مدیریت بحران مناطق و بازآموزی و توانمندسازی کاربران و با مشارکت نیرو‌های عملیاتی دوام مناطق در ۲۲ نقطه شهر تهران که احتمال آبگرفتگی بویژه در فصول بارندگی در آن‌ها زیاد است، برگزار شد.

آرون افزود: به منظور پاسخگویی مناسب به حوادث احتمالی و ضرورت آماده به‌کار بودن و نیز بهره‌برداری مناسب از تجهیزات امداد و نجات موجود در پایگاه‌ها توسط گروه‌های مردمی آموزش دیده، تمرین‌های آمادگی در دستور کار قرار دارد. 

وی با بیان اینکه یکی از مخاطرات محتمل و اولویت دار در شهر تهران آبگرفتگی و سیلاب است، افزود: بر این اساس پایگاه‌های مدیریت بحران مناطق به پمپ‌های تخلیه آب، کف‌کش و لجن‌کش تجهیز شده‌اند که ارزیابی وضعیت و آماده به کار بودن این تجهیزات به صورت مستمر توسط ادارات مدیریت بحران مناطق انجام می‌شود. 

آرون گفت: همچنین بخشی از آموزش‌های پیش بینی شده برای نیرو‌های داوطلب واکنش اضطراری مناطق (دوام)، آموزش کار با تجهیزات امداد و نجات و از جمله پمپ‌های تخلیه آب است، که در این تمرین بیش از ۵۰۰ نفر از نیرو‌های دوام مناطق مشارکت داشتند.

وی افزود: به منظور اجرایی شدن این تمرین تعداد ۳۵۵ پمپ آب روبین، ۱۲۸ پمپ کف‌کش، ۸۲ پمپ لجن‌کش مورد استفاده قرار گرفت که بر اساس ارزیابی انجام شده در این تمرین حجم آب به میزان حدود ۲۵۰۰ متر مکعب بوسیله کلیه پمپ‌های مورد استفاده جابجا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار