مطالعات امکان سنجی دهکده گردشگری پیله سهران در مرحله پایانی

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: مطالعات امکان سنجی دهکده گردشگری پیله سهران توسط مشاور در مراحل پایانی قرار دارد.

نگار سریع‌الاطلاق گفت: مطالعات امکان سنجی دهکده گردشگری پیله سهران توسط مشاور رو به اتمام است و تا پایان تیرماه قابل ارائه خواهد بود.

او افزود: عملیات احداث سد مخزنی پیله سهران با هدف دو جانبه کشاورزی و گردشگری از سال ۸۹ آغاز به کار کرد که پس از اتمام طرح آن در بخش کشاورزی، از سال گذشته مطالعات گردشگری این پروژه در دستور کار اداره کل میراث‌فرهنگی استان قرار گرفت.

سریع الاطلاق تاکید کرد: در این دهکده گردشگری پیش بینی احداث مجموعه‌های خدمات گردشگری از قبیل هتل، مراکز سرگرمی و تفریحی، مراکز پذیرایی، فضا‌های تفرجگاهی و فضا‌های باز جمعی و تفریحی در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: در بازدیدی که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط از محل پروژه انجام شد، ابعاد مختلف طرح بررسی و موارد مورد نیاز برای تکمیل مطالعات مورد ارزیابی میدانی قرار گرفت.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل با اشاره به اهداف ایجاد این طرح، گفت: هدف اصلی این طرح در ابعاد کالبدی و محیطی، اجتماعی و فرهنگی، زیست محیطی و اقتصادی تدوین و ارائه شده است که انتظار می‌رود با عملیاتی شدن آن شاهد ایجاد قطب جدید گردشگری شهری در سطح استان و منطقه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.