افغانستان بدترین کشور به لحاظ برخورداری از صلح معرفی شد

مؤسسه بین المللی اقتصاد و صلح اعلام کرد افغانستان پس از سوریه و یمن در آخرین رده فهرست جهانی کشورهای برخوردار از صلح است.

مؤسسه بین المللی اقتصاد و صلح در رده‌بندی تازه ای از شاخص های صلح در جهان، افغانستان را بدترین کشور به لحاظ برخورداری از صلح اعلام کرد.

مؤسسه بین المللی اقتصاد و صلح، شاخص جهانی وضعیت صلح را براساس ۲۳ شاخصه کمی و کیفی در ۱۶۳ کشور جهان بررسی کرده و افغانستان را در این فهرست در جایگاه صد و شصت و سوم قرار داده است.

در این فهرست یمن و سوریه در رتبه های ۱۶۲ و ۱۶۱ قرار گرفته اند و همچنین ایسلند، دانمارک و ایرلند به عنوان صلح‌آمیزترین کشورهای جهان در رده های اول تا سوم درجه بندی شده اند.

براساس این گزارش، وضعیت صلح در جهان برای نهمین سال متوالی بدتر شده است.

این درحالی است که طبق آمارهای ارائه شده سازمان ملل، جنگ و مشکلات اقتصادی در افغانستان موجب شده که سه و نیم میلیون تن در این کشور آواره شوند و مردم این کشور هم چنان درگیر آثار چهار دهه جنگ و ناامنی در این کشور هستند.

پیش از این طبق آمارهای ارائه شده بین‌المللی افغانستان بدترین کشور برای کودکان و همچنین غمگین ترین کشور جهان نیز معرفی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۸ تير ۱۴۰۲
همیشه با این نوع حرف ها سبب سهولت در خروج مردم از کشورشان می شوند امروز تمام افغانستان تمام شهرها وکوچه هایش در برنامه ها واخبار ویوتیوپ نشان داده می شود همه چی دارند با این سیاهنمایی ها وبزرگنمایی ها سبب افزوده شدن مشکلات مردم می شوید .همه شان در کشورشان زندگی عادی دارند .مشکلشان داعش بود که بیش از نود وپنج درصد در افغانستان خطرش از بین رفته .درحالی که خطر تروریسم در همه کشورها حتی ایران هم وجود دارد.