نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه امروز وظیفه ما جبران کوتاهی‌های گذشته در معرفی غدیر است، گفت: در طول تاریخ نسبت به شناخت عید غدیر کوتاهی و غفلت شده است.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: عید غدیر روز یاس کافران، روز اکمال دین، روز اتمام نعمت و معرفی اسلام به عنوان دین جامعه است، هیچ رویدادی در طول تاریخ اسلام نداریم که به این اندازه دارای اهمیت باشد، آنچه پایدار و ماندگار است معرفی جانشینی پیامبر اکرم (ص) است.

وی با تاکید بر اینکه امروز تمام تلاش دشمن برای منزوی کردن نقش ولی فقیه در جامعه است، افزود: نقش ولی فقیه را امروز در دریای متلاطم می‌بینیم که این ناخدای حکیم چگونه کشتی انقلاب را در امواج طوفانی جهانی، به خوبی و آرامش هدایت می‌کند، اگر دنیا متوجه شود که خداوند متعال برگزیدگانی معصوم دارد و هدایت جامعه به دست آن‌ها قرار گیرد، دنیا گلستان خواهد شد و مردم خود، زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت و امام زمان (عج) خواهند شد.

وی با بیان اینکه شاید هیچ روزی در تاریخ اسلام برای انجام دادن اعمال به عظمت غدیر نداشته باشیم، گفت: هیچ عیدی به عظمت غدیر نداریم و خطبه‌های مختلفی که نسبت به آن وجود دارد، نشان دهنده اهمیت آن است، روزه گرفتن در عید غدیر معادل روزه گرفتن عمر در دنیا است و هدیه دادن و عیدی دادن مورد تشویق قرار گرفته است.

وی ادامه داد: وقتی مومنی به مومن دیگر می‌رسد، این روز را تبریک گفته و خدا را شکر گفته که امیرمومنان به عنوان جانشین پیامبر اکرم (ص) معرفی شده و با چهره شاد با مومن برخورد کند که روز قیامت خداوند متعال با نظر رحمت با او مواجهه خواهد کرد.

وی بیان کرد: در طول تاریخ نسبت به شناخت عید غدیر کوتاهی و غفلت شده است، احیای غدیر از نیاز‌های ضروری جامعه ما است، حرکتی که سال‌های اخیر در راستای احیایی غدیر در کشور آغاز شده آثار و برکات فراوانی به دنبال داشته و دارد.

وی با تقدیر از کسانی که برای برگزاری جشن‌های غدیر برنامه ریزی کرده‌اند، مطرح کرد: حضور مردم برای برگزار جشن‌ها تاثیرگذار است، برگزاری مراسم جشن روز غدیر و حضور غدیری‌ها، پیام ارزشمندی دارد و در این ایام شیعه بودن خود را با کمال افتخار نمایش دهیم و قدردان شیعه بودن خودمان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.