امام جمعه ایلام گفت: برای جبران غفلت‌های گذاشته، باید جشن‌های عیدغدیر در جامعه‌فراگیر شوند.

حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار، امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه گفت: اگر به جایگاه غدیر توجه می‌شد، عاشورا اتفاق نمی‌افتاد و سرنوشت دنیا و به خصوص مسلمانان الان این‌جور نبود و طوری دیگر بود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه یکی از نیاز‌های عید غدیر، فضای نشاط، شادابی و لبخند در جامعه است، یادآور شد: در روایتی از امام رضا آمده است که می‌گوید هر کس در این روز به روی مومنی لبخند بزند، روز قیامت خداوند با نگاه رحمت به او نگاه خواهد کرد و هزار حاجت او نیز برآورده در دنیا و آخرت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: نیاز است همانطوری که برای عزای ائمه معصوم عزاداری می‌کنیم و برنامه‌های مختلف اجرایی می‌شود که کار خیلی خوبی است، برای شادی ائمه اطهار نیز باید برنامه‌های شاد و جذاب در جامعه برگزار شود.

وی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ غدیر در جامعه باید کار کنیم، از همه مردم استان که به صورت خودجوش جشن عیدی برپا کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم، نیاز است این جشن‌ها فراگیر شود.

وی افزود: عید غدیر بزرگترین عیدی است که خداوند، نصیب انسان‌ها کرده، چراکه نشان دهنده شایسته سالاری در نظام حکومتی اسلامی است.

وی بیان کرد: عید غدیر خم، عید مستضعفان جهان است، روزی است که امام معصوم از طرف خداوند مسئولیت اجرای قوانین اسلام و تبیین آن‌ها را برعهده می‌گیرد.

خطیب نماز جمعه ایلام با اشاره به اینکه در نکوداشت و تحلیل این عید کوتاهی و غفلت‌هایی در طول تاریخ از صدر اسلام تا کنون صورت گرفته است، افزود: نتیجه این کوتاهی، خانه نشین شدن امامت و جایگزین شدن خلافت شد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: نتیجه این خانه نشینی، مظلوم شدن تنها یادگار پیامبر اسلام  شد که باید جبران و غدیر در جایگاه واقعی خودش قرار گیرد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه کسانی که تصویب لایحه حجاب و عفاف نقش دارند، دقت کنند و حکم خداوند را در نظر بگیرند، افزود: وقتی از حجم خداوند کوتاه بیاییم، ضربه سخت‌تری خواهیم خورد این آزمونی برای تصویب کننده‌ها است.

وی گفت: کسانی که ابزار دشمن هستند و برای ناهنجاری در جامعه تلاش می‌کنند، باید با آن‌ها برخورد قانونی صورت گیرد.

برچسب ها: امام جمعه ، جشن غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.