افزایش بهره وری دستگاه‌های دولتی و خصوصی در اردبیل

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بر اساس گزارش سازمان ملی بهره‌وری ایران، استان اردبیل در حوزه بهره‌وری شرایط مطلوب و رشد چشمگیری داشته است.

غلامرضا خوشزاد با اشاره به رصد و پایش عملکرد دستگاه‌های اجرایی از سوی سازمان ملی بهره‌وری ایران اظهار کرد: بر اساس این رصد و پایش میزان بهره‌وری دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و عمومی در استان اردبیل نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته اردبیل بین استان‌های کشور در رده‌های آخر قرار داشت، اما در حال حاضر با ارتقای برخی شاخص‌ها این جایگاه به میانگین کشوری رسیده است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: تلاش بر این است تا امسال نیز با همراهی دستگاه‌های اجرایی و شاخص‌های تعریف شده میزان بهره‌وری ارتقا یافته و استان اردبیل عملکرد مناسبی در این بخش از خود ارائه کند.

خوشزاد تصریح کرد: بهره‌وری مولفه اصلی در توسعه جوامع در ابعاد مختلف است و ارتقای آن می‌تواند فرصت رشد تولید و تحول اشتغال را همراه داشته باشد.

او همچنین درباره ابلاغ سند آمایش سرزمین استان اردبیل افزود: این سند در سال ۹۹ مصوب و به تایید شورای آمایش سرزمین کشور رسیده و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه برنامه هفتم، ظرفیت‌های توسعه اردبیل را مدنظر قرار داده است، بیان کرد: برنامه هفتم توسعه به شکل مساله محور گره‌گشای مشکلات در حوزه توسعه استان با ظرفیت‌های ممتاز خواهد بود.

خوشزاد اظهار کرد: شاخصه مهم این برنامه توجه به طرح‌های پیشران در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت و نگاه تحولی براساس ظرفیت‌های استان است تا طرح‌های زیربنایی در ابعاد مختلف اجرایی و عملیاتی شود.

او با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری در استان مغفول مانده است، افزود: ضروری است در کنار معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری، بوم‌گردی در روستا‌ها توسعه یابد تا تولیدات صنایع دستی از ورنی گرفته تا جاجیم و گلیم و حتی غذا‌های سنتی روستایی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار بگیرد.

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده هر روستای این استان دارای شاخصه‌ها و برجستگی‌های تولیدی و توانمندی بی‌نظیر گردشگری است که به راحتی می‌توان فرصت حضور گردشگران در این روستا‌ها را با تنوع جاذبه‌ها فراهم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.