نقش محوری وزارت راه و شهرسازی در اقتصادی شدن کریدور‌های ترانزیتی کشور

کارشناس حمل ونقل گفت: اهمیت مشارکت کشور‌ها در زنجیره تامین جهانی با هدف جذب سهم بیشتر از حمل و نقل جهانی، موجب شده کشور‌ها با بهره گیری از مزیت‌های جغرافیایی خود و با اجرای برنامه‌های توسعه به دنبال نقش آفرینی بیشتر در اقتصاد حمل و نقل بین المللی باشند.

آقای بهروز آقایی گفت: فراهم  کردن  ابزار مهم زنجیره حمل و نقلی اعم از ریل، جاده و پایانه، تامین و تجهیز ناوگان حمل و اتخاذ راهبرد یکپارچه در مدیریت حمل و نقل در جغرافیای داخلی کشور و حتی مشارک بین المللی از شروط مهم و لازم برای توسعه ترانزیت و نقش آفرینی برای کشور در بهره مندی از مزیت‌های جغرافیایی کشور در مقایسه با سایر رقبای منطقه‌ای و جهانی خواهد بود، اما مطمئنا شرط کافی نیست. با بررسی اجزای تاثیر گذار کالبد حمل و نقلی کشور نقش وزارت راه و شهر سازی محوری، مهم و لازم است.

به گفته این کارشناس حمل ونقل، عوامل تاثیر گذار بر رونق ترانزیت شامل دو بخش اصلی زیر ساخت‌های فیزیکی و توسعه غیر فیزیکی است که  حوزه  زیر ساخت‌های فیزیکی شامل امکانات جاده ای، ریلی و دریائی و کیفیت و کمیت ناوگان حمل در تمامی شقوق از لوازم اصلی حمل و نقل هستند.

او می گوید: گام اول موفقیت در نقش آفرینی لجستیک جهانی تناسب سازی زیرساخت‌ها و ابزار‌های حمل و نقلی کشور با شبکه حمل و نقلی منطقه‌ای است. به عنوان مثال کیفیت زیر ساخت‌ها و تعداد ناوگان، قیمت ناوگان حمل نسبت به سبد اقتصادی خانوار و عمر ناوگان در مقایسه با سایر کشور‌ها از شاخصه‌های مقایسه این تناسب هاست.

آقایی ادامه داد: ترانزیت شکلی از لجستیک و بخشی از زنجیره تامین جهانی است که چندین کشور و بخش‌های حمل و نقلی خصوصی در آن مشارکت می‌کنند. مشارکت موثر در زنجیره تامین بین المللی فراهم شدن ابزار کار است که زیرساخت‌های فیزیکی با توضیح آنچه بیان شد بخشی مهمی از ابزار کار هر کشور در لجستیک بین المللی هست.

 این کارشناس حمل ونقل یادآور شد: کشور‌ها داری طرح‌های تجاری هستند. تحت این طرح  هااولویت‌های لجستیکی هر کشور نیز مشخص می‌شود .

برچسب ها: حمل ونقل ، ترانزیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۰ تير ۱۴۰۲
لطفا پیگیری کنید تارا دستی فروردین ، اردیبهشت ، خرداد  تکمیل وجه شده ولی فاکتور نشده چرا تحویل نمی دهید اگر ندارید چرا پول گرفتید برای تکمیل وجه یک روز پرداخت دیر بشود قرارداد کنسل هست اما برای تحویل خودرو هیچکس پاسخگو نیست . سازمان محترم بازرسی ، ریاست محترم قوه قضائیه ، ریاست محترم جمهور ، ریاست محترم مجلس ، ریاست محترم صدا و سیما و دفتر مقام معظم رهبری و هرکسی که مسلمان هست لطفا پیگیری کنید .
آخرین اخبار