انجام بیش از ۲ هزار بازرسی از واحد‌های تولیدی در استان البرز

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز از انجام ۲ هزار و ۳۰۰ بازرسی از واحد‌های تولیدی، غذایی، آرایشی، بهداشتی، تجهیزات پزشکی در البرز در سه ماه گذشته خبر داد.

انجام بیش از ۲ هزار بازرسی از واحد‌های تولیدی در استان البرزنفیسه خسروی با اشاره به صدور، اصلاح و تمدید بیش از   ۳۱۰۰ مجوز  فعالیت واحدهای تولیدی گفت: این بازرسی ها با هدف کنترل ، نظارت و  تدارک، تامین و توزیع مناسب دارو صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه بیش از هزار بازدید نیز از داروخانه ها، مراکز ترک اعتیاد و انبار شرکت های تحت پوشش استان صورت گرفته است افزود: بیش از ۱۴۰۰  بازدید از مراکز عرضه محصولات سلامت محور در استان به عمل آمده است. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: در این مدت بازرسان غذا ودارو موفق به کشف ۱۵۹ کالای قاچاق، تقلبی و غیر مجاز سلامت محور شدند. 

خسروی با اشاره به اینکه شهروندان می توانند  هر گونه تخلف را با معاونت غذا و دارو در میان بگذارند افزود: بیش از  ۲هزار و ۴۰۰  تماس تلفنی برقرار شده با مرکز اطلاع رسانی دارو ها و سموم پاسخ داده شده است.
وی گفت: در سه ماهه  نخست امسال  بیش از ۸۵۰ نمونه دریافتی  از واحدهای نظارتی، مراکز بهداشتی و مراکز قضایی کنترل و آزمایش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۱ تير ۱۴۰۲
هزینه این بازرسیها را حساب کنید و با نتیجه مرگ و عوارض ناشی از مسمومیت با الکل در البرز مقایسه کنید.
تخلف مصرف کنندگان الکل نمی تواند توجیه کننده سهل انگاری مسئولین بخش دارویی و دانشگاه علوم پزشکی البرز باشد.
نظارت ضعیف معاون غذا و دارو البرز جان شهروندان را تحدید می کند.
آیا این همه نظارت و بودجه نباید تضمین حضور و نظارت مسئول فنی شرکت آرایشی بهداشتی مذکور در عدم نشت متانول به بازار باشد؟