هلال احمر هرات با حمایت صلیب سرخ به یک هزار خانواده در ولسوالی پشتون‌زرغون کمک نقدی توزیع کرد.

ریاست هلال احمر هرات به کمک مالی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، در ولسوالی پشتون‌زرغون این ولایت به یک هزار خانواده نیازمند کمک نقدی توزیع کرده است.

مسئولان در اداره هلال احمر ولایت هرات می‌گویند که این بسته کمکی مبلغ ۳۰ هزار افغانی پول نقد را شامل می‌شود. این کمک‌ها در حالی توزیع می‌شود که خشک‌سالی و فقر زندگی را برای مردم دشوار کرده است. 

در همین حال، شماری از رؤسای شورا‌ها در پشتون‌زرغون با ابراز خوش‌بینی از توزیع کمک‌های نقدی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به خانواده‌های نیازمند، می‌گویند که مؤسسه‌ها باید در قسمت ایجاد شغل به مردم کمک کنند؛ زیرا توزیع آرد، روغن و پول نقد کوتاه‌مدت است و به اقتصاد مردم کمکی نمی‌کند و به جای توزیع پول نقد، مؤسسه‌ها می‌توانستند زمینه مالداری را برای مردم فراهم کنند.

در همین حال، مسئولان در ریاست هلال احمر هرات می ‎گويند که تلاش دارند تا به خانواده‌های بیشتری در این ولایت کمک کنند و آنان را تحت پوشش داشته باشند. این نهاد پس از توزیع کمک‌ها به خانواده‌های نیازمند در ولسوالی پشتون‌زرغون، از حمایت ۸۰۰ خانواده نیازمند در ناحیه چهارم شهر هرات خبر می‌دهند و می‌گویند که به‌زودی به این خانواده‌ها نیز کمک توزیع می‌شود.

پس از روی کار آمدن طالبان شماری از نهادهای کمک‌رسان میزان کمک‌هایشان را کاهش داده‌اند.

برچسب ها: طالبان ، صلیب سرخ ، هرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.