صدراعظم آلمان با ابراز نگرانی از اعتراضات در فرانسه، از رئیس‌جمهور این کشور حمایت کرد.

به دنبال لغو سفر «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، به آلمان، «اولاف شولتس» صدراعظم این کشور، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اِی‌آردی (ARD) ضمن ابراز نگرانی از اعتراضاتی که در فرانسه در جریان است، گفت که مطمئن است مکرون با موفقیت اوضاع را آرام خواهد کرد.

اولاف شولتس در بخشی از مصاحبه با بیان آنکه انتظار بی‌ثباتی در فرانسه را ندارد، حتی اگر تصاویر بسیار ناراحت کننده باشند، افزود: «فرانسه کشور همسایه و دوست است، وظیفه پاریس و برلین است که با هم اطمینان حاصل کنند اتحادیه اروپا برای آینده مشترک ما به خوبی کار می‌کند.»

شولتس در پاسخ به سوالی درباره احتمال استفاده از خشونت برای بی‌ثبات کردن فرانسه و اروپا، پاسخ داد: «من انتظار ندارم فرانسه بی‌ثبات شود. من تصمیم رئیس‌جمهور فرانسه برای ماندن در کشورش را بسیار درک می‌کنم. من هم همین کار را می‌کردم.»

شب گذشته دفتر رئیس‌جمهور آلمان اعلام کرد مکرون سفر سه روزه خود که قرار بود امروز (یک‌شنبه) با رفتن او به آلمان آغاز شود، را به دلیل ناآرامی‌ها در فرانسه لغو کرده است. اعتراضات اخیر در فرانسه به دلیل قتل یک نوجوان ۱۷ ساله فرانسوی به دست پلیس این کشور اکنون برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد.

این سفر سه روزه دولتی به عنوان فرصتی برای تقویت روابط بین دو غول اتحادیه اروپا تلقی می‌شد و مکرون قرار بود از غرب به شرق آلمان عبور کند. در صورت لغو نشدن، این اولین سفر دولتی یک رئیس‌جمهور فرانسه به آلمان از سال ۲۰۰۰ (۲۳ سال گذشته) می‌بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار