رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل گفت: باند سرقتی که با لباس پلیس اقدام به سرقت از منازل می‌کرد، در اردبیل متلاشی شد.

حسین صبوری رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل در جریان دستگیری اعضای این باند در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با گزارش‌های مردمی به فعالیت یک باند سرقت پی بردیم که در آن اعضای باند در لباس پلیس اقدام به سرقت از منازل می‌کردند و با این کار سعی داشتند تا به جایگاه و پلیس لطمه و خدشه‌ای وارد کنند.

او تصریح کرد: این افراد با شگردی خاص و با اعمال تفتیش منزل به قصد پیدا کردن مواد مخدر وارد منازل می‌شدند و با استفاده از سادگی اهل خانه سعی می‌کردند تا طلا و جواهرات این خانواده‌ها را به دست خود صاحب خانه در جای خاص قرار داده و سایر بخش‌های خانه را مورد جست‌وجو قرار دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل گفت: این سارقان هنگام خروج از منزل با سرقت کیف پول، گوشی تلفن همراه و یا طلا و جواهرات این خانواده‌ها پا به فرار می‌گذاشتند که در چند مورد این اتفاقات به ثبت رسید.

صبوری افزود: به محض اطلاع پلیس آگاهی، با زبده‌ترین کارگاهان پلیس آگاهی به این پرونده ورود پیدا کردیم و در کمتر از ۲۴ ساعت سارقان که افراد غیربومی بودند، دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این باند سرقت پلیس‌نما در سایر مناطق کشور نیز اقدامات مشابهی انجام داده بودند که قرار شد با جمع‌آوری شکایت‌های مردمی به پرونده این سارقان حرفه‌ای رسیدگی شود.

صبوری اضافه کرد: هموطنان نباید به سادگی و بدون مشاهده کارت شناسایی پلیس اجازه ورود افراد به منزل را بدهند و قطعاً در این زمینه هوشیاری بیشتر لازم و ضروری است.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل بیان کرد: در شرایط کنونی سارقان و کلاهبرداران از انواع شگرد‌ها و شیوه‌ها برای سرقت اموال مردم استفاده می‌کنند که بهتر است خانواده‌ها هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و با مراقبت بیشتر اموال اجازه سوءاستفاده به سارقان و کلاهبرداران را ندهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.