آغاز شناسایی تور‌های غیرمجاز گردشگری در سنندج

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج از آغاز شناسایی تور‌های غیرمجاز گردشگری و طبیعت‌گردی در این شهرستان خبر داد و گفت: با مجریان و تورگردانان غیرمجاز برخورد جدی و قانونی می‌شود.

امیر صادقی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج امروز در نشست با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی شهرستان سنندج که با حضور رئیس گروه دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه متولیان تور‌های غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و به رعایت استاندارد‌ها و موازین شرعی و عرفی پای‌بند نیستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج افزود: این نوع از تور‌ها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

او با اشاره به این‎که عمده دغدغه های دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فعالیت تور‌های غیرمجاز در سطح شهرستان است افزود: طی روز‌های آینده و با همکاری کمیته نظارت بر تور‌های گردشگری و همچنین دستگاه‌های مربوطه، برگزارکنندگان تور‌های غیرمجاز در سطح شهرستان شناسایی و با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج بیان کرد: هدف از شناسایی تور‌های غیرمجاز حفظ امنیت مردم و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی است.

او یادآور شد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تور‌های گردشگری مستلزم اخذ مجوز‌های لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

صادقی گفت: امید است با همکاری نهاد‌های مربوطه و فعالان بخش خصوصی، شاهد امنیت و رضایتمندی گردشگران و مسافران در منطقه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۳ تير ۱۴۰۲
سلام متاسفانه این تورها در استانی که من زندگی می کنم نیز هستند که بیشتر به فکر اختلاط زن ومرد با پوشش های غیر مجاز و مستهجن هستندو زدو رقص و چیزهای دیگر در این تورها عادی شده است خواهشمندم مسئولین این تورها را که باعث فحشا می شوند جمع کننداین ها هدف های دیگری دارند .