شهردار یزد گفت: ظرفیت تردد با اصلاح هندسی میدان امام حسین (ع) ۱۷ درصد افزایش پیدا می‌کند.

ابوالقاسم محی‌الدینی شهردار یزد در جریان بازدید از طرح میدان امام حسین (ع) گفت: شهرداری یزد در خصوص رفع برخی از گره‌ها و مشکلات ترافیکی که در سطح شهر وجود داشت اقداماتی را به صورت گسترده از چند ماه قبل آغاز کرده است.

او با اشاره به مشکل تردد و ترافیک در میدان امام حسین (ع) افزود: با بررسی‌های کارشناسی مشخص شد که با کاهش عرض پیاده رو داخلی این میدان از شش متر به یک و نیم متر، ۱۷ درصد به ظرفیت آن اضافه می‌شود. 

محی الدینی تصریح کرد: این اقدام سبب تردد بهتر در میدان و رفع نقاط و گره‌های کوری می‌شود که در میدان وجود دارد.

شهردار ادامه داد: در حال حاضر در حال طراحی یک روگذر از بلوار شهید بهشتی (ره) به بلوار کوثر هستیم و این موضوع در دستور کار قرار دارد، اما برای رفع مشکل فعلی میدان، موضوع اصلاح هندسی در دستور کار قرار گرفته است. 

او اظهار داشت: روگذر این میدان پس از تکمیل طرح به شورای ترافیک استان ارسال می‌شود تا با تصویب در این شورا مرحله اجرایی آن آغاز و به صورت اصولی مشکل این منطقه برطرف شود. 

محی‌الدینی از تصویب طرح تبدیل میدان جانباز به تقاطع چراغ‌دار خبر داد و گفت: یکی از سوالاتی که مردم مطرح می‌کنند اینست که چرا طرح‌های شهرداری در تمام ساعات شبانه‌روز انجام نمی‌شود. 

شهردار خاطرنشان ساخت: میدان امام حسین (ع) یکی از محل‌های پرتردد شهر است و برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی، تنها می‌توان در شب و ساعاتی که تردد پایین است اقدام به فعالیت در آن کرد. 

او ساعت فعالیت شبانه این طرح‌ها را از ۱۲ شب تا ۵ و نیم صبح در طول هفته و تمام ساعات روز‌های تعطیل دانست و عنوان کرد: اگر این موضوع رعایت نشود در بلوار‌های اطراف این میدان ترافیک بسیار سنگینی به وجود می‌آید که منجر به ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود. 

محی‌الدینی در ارتباط با زمانبندی اجرای این طرح گفت: این طرح نهم تیر شروع شده و بر اساس برنامه زمانبندی صورت گرفته، تا پایان تیر هم به اتمام می‌رسد. 

شهردار یزد افزود: در این طرح، ۷۵۴ متر سنگ جدول، دو هزار و ۳۰۰ متر مکعب خاکبرداری، سه هزار متر خاکریزی انجام می‌شود و پس از آن با اجرای آسفالت این طرح به بهره برداری می‌رسد و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

برچسب ها: ترافیک ، اصلاح هندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۳ تير ۱۴۰۲
اساسا در یزد توجه به الویت معبر نسبت به بزرگی شعاع میادین کمتر دیده می شود و این منجر به دوبار کاری و هزینه های مکرر ومجدد شده است
میادین را تا جایی که شرایط و قوانین اجازه میدهند کوچک تر در نظر بگیرید تا معبر بزرگتری در اختیار مردم قرار گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۳ تير ۱۴۰۲
اساسا در یزد توجه به الویت معبر نسبت به بزرگی شعاع میادین کمتر دیده می شود و این منجر به دوبار کاری و هزینه های مکرر ومجدد شده است
میادین را تا جایی که شرایط و قوانین اجازه میدهند کوچک تر در نظر بگیرید تا معبر بزرگتری در اختیار مردم قرار گیرد.
الان میدان راه آهن چه خاصیت وکاربردی دارد در حالی که مردم برای تردد و پارک خودرو بیش از 30سال است در رنج وزحمت هستند
میدان امام علی علیه السلام و حتی داخل فرودکاه یزد میدان بااین وسعت چه فایده ای دارد از اون طرف مردم جای توقف و پارک ندارند!!
ورودی شهر یزد منطقه شاهدیه ببین چه میدان بزرگی زدن و تازه وارد واقعا با مشکل مواجه می شود
همه اینها نشان از بی تدبیری هاست که از سالها قبل مردم را گرفتار کرده
برای میادین جدید لااقل این تدبیر وتجربه را بکار گیرید تا بودجه ای که باید برای جاهای ضروری دیگر خرج می شد را برای این دوباره کاریها خرج نشود