معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخلاق‌مداری در مدیریت را از مصادیق ارتقای سلامت معنوی سازمان عنوان کرد.

 بهروز رحیمی،  معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه شورای مدیران این معاونت با اشاره به اینکه جایگاه نظام سلامت بعد از انقلاب در شاخص‌های حکمرانی کشور بسیار متعالی بوده و مردم به نظام سلامت اعتماد دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران دستاورد‌های عظیمی دارد که یکی از آن‌ها به اقرار بسیاری از کشور‌های جهان، حوزه سلامت است؛ به‌طوری‌که موفق شده‌ایم در این حوزه، در میان کشور‌های منطقه به جایگاه ممتازی دست پیدا کنیم.

وی ضمن اشاره به اهمیت توجه به جانشین پروری و شایسته پروری در سازمان‌ها خاطرنشان کرد: رعایت تناسب، توجه به توانمندی‌های فردی و شناسایی مدیران بالقوه از شاخص‌های مهم در انتخاب مدیران شایسته آینده است که باید به این حوزه توجه مناسبی داشت.

 رحیمی با اشاره به لزوم بهبود سبک گفتمان با کارکنان و توجه به مؤلفه‌های اخلاقی در کنار پاداش‌های مادی، تصریح کرد: قدردانی و احترام به کارکنان باعث ایجاد اعتماد به سازمان و جاری شدن سلسله اعتماد و احترام در جامعه می‌شود.

وی اخلاق‌مداری در مدیریت را از مصادیق ارتقای سلامت معنوی سازمان عنوان کرد و گفت: سلامت مبتنی بر معنویت که از آن به «سلامت معنوی» تعبیر می‌شود از جایگاه ممتازی در سلامت بشری برخوردار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت استفاده بهینه از اموال و دارایی‌های راکد را موجب رفع بخش مهمی از کمبود منابع عنوان کرد و گفت: مولدسازی اموال و دارایی ها، راهکاری برای تأمین منابع و هم‌زمان موجب افزایش بهره وری و بازدهی دارایی‌ها نیز خواهد شد.

وی نظارت، پایش و ارزیابی را حلقه مفقوده مدیریت در شرایط امروز بیان کرد که باید کارآمد، مستمر، علمی و مشفقانه باشد.

 رحیمی نظارت را از عواملی دانست که می‌تواند کیفیت ارائه خدمات را در تمامی ارکان جامعه به‌ویژه حوزه سلامت افزایش دهد و در نهایت باعث شود که خدمات بهتر و ارزان‌تر به مردم ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.