مدیرکل امور روستایی استانداری لرستان گفت: در حال حاضر از ۳۴۱۵ روستای لرستان، ۱۳۵۹ روستای بالای ۳۰ خانوار دارای دهیاری بوده و ۲۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار نیز در اولویت تاسیس دهیاری هستند.

 حمزه مویدی نژاد مدیرکل امور روستایی استانداری لرستان در همایش استانی نکوداشت دهیاران، اظهار کرد: در ۱۴ تیر سال ۷۷ با دستور دولت وقت قانون تاسبس دهیاری‌های خودکفا در روستا‌ها ابلاغ و با پنج سال تاخیر در سال ۸۲ نخستین دهیاری در استان قزوین تاسیس شد.

او بیان کرد: در حال حاضر از ۳۴۱۵ روستای لرستان، ۱۳۵۹ روستای بالای ۳۰ خانوار دارای دهیاری بوده و ۲۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار نیز در اولویت تاسیس دهیاری هستند.

مدیرکل امور روستایی استانداری لرستان با اشاره به ارتقای درجه دهیاری ۲۸۵ روستای استان طی اردیبهشت ماه امسال، افزود: درصدد هستیم برای برای باقی‌مانده دهیاران تا پایان سال این موافقت‌نامه را کسب کنیم.

مویدی نژاد بیان داشت: در سال گذشته در حوزه دهیاری و دستگاه‌های اجرایی و شورا‌های روستا، ۱۴۰ میلیارد تومان جذب شد که بخشی از این اعتبار برای پروژه عمرانی تخصیص و برای برخی دیگر نیز در حال جذب است.

او با اشاره به جذب ۱۰ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری، گفت: این مبلغ به حساب دهیاری‌ها واریز گردیده تا پروژه‌های عمرانی تعریف شده در این روستا‌ها هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرضا توشمالی
۰۱:۴۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
باسلام
لطفا بعد مسافت روستاها در درجه بندی دهیاریها لحاظ شود.
مثال ایا روستایی با یک کیلومتر مسافت تا مرکز بخش با روستای با ۴۵ کیلومتر تا مرکز بخش نبایستی امتیازی داشته باشد...