مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه کاهش طلاق و تداوم زندگی‌ها از اولویت‌ها و دغدغه‌های مسوولان استان است، گفت: هزار و ۶۰۹ مورد طلاق سال ۱۴۰۱ در استان ثبت شد.

قندالی  با بیان اینکه طلاق در استان سمنان طی سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ افزایش یک و یک دهم درصد داشت، افزود: این خطه در بین ۳۱ استان کشور از لحاظ فراوانی طلاق سال گذشته در رتبه هجدهم قرار داشت و امسال در رتبه هفدهم قرار گرفته است.

وی بیان کرد: طلاق یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی و حتی وقوع یک مورد آن هم زیاد است، اما در زمینه وقوع طلاق طی یکسال گذشته در استان سمنان فاجعه‌ای رخ نداده است و آمار طلاق در سال ۱۴۰۱ روند افزایشی فزاینده نداشت.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه طلاق پدیده‌ای چندوجهی است که ارتقای دانش عمومی جامعه و آموزش‌های پیش از ازدواج راهکار پیشگیری از آن است، ادامه داد: یکهزار و ۵۹۱ مورد طلاق طی سال ۱۴۰۰ در استان سمنان ثبت شد.

وی با اشاره به خبرهای منتشر شده درباره آمار فزاینده طلاق و وقوع یک مورد طلاق به ازای هر سه ازدواج در استان سمنان بیان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات مستند موجود، نمی‌توان موضوع افزایش فزاینده میزان طلاق در استان سمنان را تایید کرد و علت تناقض در اعلام آمار، نبود شاخص واحد در مقایسه‌ها است.

قندالی افزود: برای جلوگیری از ایجاد ابهام در زمینه ازدواج و طلاق، ضرورت دارد فقط یک مرجع و به طور مثال مرکز آمار ایران مورد توجه قرار بگیرد.

برچسب ها: ثبت طلاق ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.