مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی خبر داد:

حذف تردد ۵۰ تانکر آبرسان عشایری با تکمیل فاز نخست پروژه آبرسانی گلیل و سرانی

خراسان شمالی مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی از حذف تردد ۵۰ تانکر آبرسان عشایری با تکمیل فاز نخست پروژه آبرسانی پایدار گلیل و سرانی به جمعیت عشایری خبر داد.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی از حذف تردد ۵۰ تانکر آبرسان عشایری با تکمیل فاز نخست پروژه آبرسانی پایدار گلیل و سرانی به جمعیت عشایری خبر داد.

روشن ضمیر گفت :  مطالعات پروژه آبرسانی گلیل و سرانی به عشایر این استان از سال ۹۲ آغاز و تا سال ۹۵ ادامه داشت، از سال ۹۶ نیز این پروژه در دو فاز آغاز شد که فاز نخست آن هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.

او گفت: طی فاز اول این پروژه، ساخت مخزن آب ۵۰۰ متر مکعبی، ۴ ایستگاه پمپاژ آب و اجرای خطوط آبرسانی به طول ۱۲ کیلومتر اجرایی شده است.

روشن ضمیر گفت : علاوه بر آن، خط انشعاب آب به طول ۳۵ کیلومتر برای ۴۰ محله عشایری به ۵۰۰ خانوار و ۱۵۰۰ نفر از جمعیت عشایری اجرایی شده است.

او گفت : در فاز نخست، ۴ سکوی برداشت آب ساخته شده است، تاکنون هر روز برای این ۴ ماه که عشایر در منطقه گلیل و سرانی ساکن هستند، ۵۰ دستگاه تراکتور آبرسان در این منطقه ۱۲ کیلومتر را طی می‌کردند که با ساخت این سکو‌های برداشت آب، تردد‌ها حذف می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، برای اجرای فاز نخست پروژه آبرسانی گلیل و سرانی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

او به فاز دوم این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد از کار در این فاز انجام شده و ۵۰ درصد باقی مانده است.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی  گفت : طی امسال ۷ میلیارد تومان اختصاص یافته و برای سال آینده نیز باید ۸ میلیارد تومان اختصاص یابد تا پروژه به اتمام برسد.

او گفت : یکی از اقداماتی که در فاز دوم انجام می‌شود این است که انشعابات با نیروی صقلی به محلات و سامانه‌های عشایری منتقل شود.

به گفته روشن ضمیر در راستای این پروژه، اختصاص سالانه ۱۰۰ هزار متر مکعب آب از شرکت آب منطقه‌ای اخذ شده و این حجم آب از ۳ یا ۴ چشمه موجود در سد گلیل تامین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.