آبرسانی به روستا‌ها ۴۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

معاون شرکت آب و فاضلاب کشور در بازدید از طرح‌های حوزه آبفای خراسان شمالی آخرین وضعیت اجرای این طرح‌ها و اعتبارات اختصاص یافته را تشریح کرد.

تلاش برای رفع مشکل کمبود آب در مناطقی از شهرستان شیروان و انتقال پساب به پتروشیمی خراسان از مهم‌ترین موضوعاتی بود که مطرح شد.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طرح جهاد آبرسانی از بزرگترین طرح‌های دولت در حوزه آب است که اجرای کامل آن در ۱۰ هزارآبرسانی به روستا‌ها ۴۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد روستا ۴۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مجید آقازاده گفت: برای محرومیت‌زدایی از روستا‌ها با بیش از یک میلیون خانوار باید حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه با حفر ۷۰۰ حلقه چاه عملیاتی شود.

او گفت: طرح جهادی آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور یک ابَر طرح محسوب می‌شود که پیش از این سابقه نداشته و توسط دولت سیزدهم در حال اجرا است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با اجرای این طرح ۱۰ هزار و ۶۰۰ لیتر برثانیه آب در روستا‌های هدف تولید می‌شود و ۷۰۰ پیمانکار در اجرای آن مشارکت دارند.

به گفته او  تا پایان برنامه هفتم توسعه همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان هم در حاشیه این بازدید‌ها با اشاره به اینکه مجتمع‌های آبرسانی جزو طرح‌های محرومیت زدایی است، گفت: مجتمع کهنه جلگه شامل ۱۰ روستا با جمعیت ۵ هزار و ۲۸۹ نفر می‌باشد که احجام این طرح شامل احداث ۲ باب مخزن ذخیره ۵۰۰ مترمکعبی، ۳ باب ایستگاه پمپاژ، اجرای ۱۴ هزار و ۵۸۰ متر خط انتقال و ۳۳۰ متر طول حصارکشی و محوطه سازی است.

رضا نعیمی  گفت: این پروژه شامل احداث ۴۹ باب مخزن ذخیره آب شرب با حجم ۱۷ هزار و ۲۵۰ مترمکعب، ۱۳ باب ایستگاه پمپاژ و اجرای ۱۷۲ هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال و ۱۵۲ هزار و ۱۰۰ متر شبکه توزیع و ۳ هزار و ۶۴۰ متر طول محوطه سازی است.

او گفت: پروژه ساخت و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شهر شیروان با ظرفیت ۱۲۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۴ با سرمایه گذاری شرکت خصوصی آغاز شد و هم اکنون۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

نعیمی از هم استانی‌ها خواست با صرفه جویی درمصرف آب در روز‌های گرم تابستان از قعطی آب جوگیری کنند.

برچسب ها: آبرسانی ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.