افزایش ۴۶ درصدی اعتبارات کردستان در بودجه ۱۴۰۲

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: مجموع اعتبارات استان در قانون بودجه ۱۴۰۲، سه هزار و ۶۲۸ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته است.

اکبر محمدی سرپرست جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ظهر امروز در دومین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان در سال جاری، با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نقش حامی و تسهیل‌کننده در استان دارد، افزود: رویکرد جدید سازمان با حمایت همه دستگاه‌ها بنا داریم با حداکثر تعامل سازنده اهداف دولت در استان را پیش ببریم.

او با اشاره به اینکه در حوزه پروژه‌های عمرانی و مسایل اقتصادی چالش‌هایی وجود دارد، افزود: مدیران و فرمانداران اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و در راس آن اتمام پروژه‌های مهم و تاثیرگذار استان را در اولویت قرار دهند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به بودجه کل تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات استان در قانون بودجه ۱۴۰۲، سه هزار و ۶۲۸ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.

او  درآمد استانی کردستان در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ را سه هزار و ۲۳ میلیارد تومان اعلام کرد.

محمدی با تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در استان، به وضعیت این پروژه‌ها در استان اشاره کرد و افزود: مطلوب است در سال جاری اولویت را بر اتمام پروژه‌های بالای ۷۰ درصد قرار دهیم.

محمدی با اشاره به اینکه ۱۹۷ پروژه بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد، افزود: برای اتمام آن‌ها نیاز به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: برای اتمام ۳۱۲ پروژه بالای ۵۰ درصد، اعتبار ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومانی و برای تکمیل ۴۳۹ پروژه بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم به سه هزار و ۷۷۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

او با اشاره به مانده وجوه مصرف نشده زیاد در استان، افزود: در حال حاضر هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در حساب‌های دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد که با توجه به فصل عمرانی کوتاه در استان ضروری است برنامه‌ها به سرعت اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار