۸۰ درصد بافت فرسوده شهرستان کاشمر در معرض زلزله قرار دارد

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: باوجود اینکه ۸۰ درصد بافت فرسوده کاشمر در معرض زلزله قرار دارد، اما تاکنون مزایای تسهیلات بازآفرینی به خوبی اطلاع‌رسانی نشده است.

وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی  با اشاره به اهمیت مسئله مسکن برای شخص رئیس جمهور و هیات دولت و ابلاغ مصوبات اصلاح ساختار شکست پرداخت، گفت: برای واحد‌های یک طبقه، تسهیلات طی سه مرحله و تا پایان سفت‌کاری پرداخت می‌شود، بند دوم مصوبه مربوط به افزایش سقف تسهیلات برای تمامی پروژه‌های نهضت ملی مسکن بوده است.

او از کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد و حتی کمتر خبر داد وافزود: این مصوبه برای همه دهک‌ها یکسان نیست و نرخ سود‌ها متفاوت است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: برای اینکه فشار از روی دوش متقاضیان نهضت ملی مسکن برداشته شود بانک مرکزی موظف شده کل مبلغ تسهیلات بانکی را طی سه مرحله و تا پایان سفت‌کاری و نما پرداخت کند.

داعی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها موظف هستند پایان کار این پروژه‌ها را در مرحله پایان سفت‌کاری و نما صادر نمایند، بیان کرد: دستگاه‌های تأمین کننده خدمات زیربنایی شبکه آب، برق، فاضلاب موظف هستند اجرای تأسیسات را همزمان با اجرای آماده‌سازی اجرا نمایند.

او با اعلام اینکه شهرستان‌ها در طرح نهضت ملی مسکن ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شوند، تصریح کرد: در حوزه مسکن روستایی باید سفته زنجیره‌ای به مردم اطلاع‌رسانی و اخذ شود. هیچ بانکی اجازه ندارد کارمند رسمی و چک ضمانت در قبال پرداخت تسهیلات مطالبه کند و این خلاف و مردود است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تاکید کرد: بر اساس قانون، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تا ۵۵ متر مربع زیربنا از پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی معاف هستند و سایر متقاضیان نیز پس از تقسیط ۳۶ ماهه حق بیمه و پرداخت اولین قسط می‌توانند پاسخ استعلام شهرداری را دریافت کنند.

داعی با بیان اینکه بالغ‌بر ۴۷۸۱ واحد مسکونی شهرستان کاشمر معادل ۸۰ درصد ناپایدار هستند، اظهار کرد: کاشمر یکی از شهر‌های خراسان رضوی است که خطر زلزله به جد آن را تهدید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار