۶۵ درصد از پهنه خراسان رضوی در خطر زلزله

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: ۶۵ درصد از پهنه خراسان رضوی زلزله خیز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محسن نجات مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: ۹۰ گسل فعال در خراسان وجود دارد که از این ۹۰ گسل ۲۱ گسل فعال‌تر و لرزه خیز‌تر هستند.

وی گفت: گسل درونه در بر گیرنده کوهسرخ، خلیل آباد، بردسکن، تایباد و خواف و گسل بیرونه در بر گیرنده کشف رود و بینالود و. است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در سال‌های اخیر ۲۵ مورد زمین لرزه ۶ ریشتری و بیشتر از ۶ ریشتر در تاریخ خراسان رضوی ثبت شده که این مسئله دارای اهمیت است، چرا که این آمار بالاست و نشان می‌دهد ما در شرایط حساسی قرار داریم.

نجات گفت: مدیریت مخاطره پذیری مهمترین دغدغه مدیریت بحران با هدف و رویکرد تغییر نگرش در مدیریت از آسیب پذیری به تاب آوری است.

وی گفت: ما به دنبال فعال شدن شهرداری و مدیریت جامعه محورانه حوادث هستیم که برای تحقق این امر مردم باید در ارزیابی خطر، برنامه ریزی، اجرا و کاهش خطر به طور مستقیم وارد عمل شوند و به ما کمک کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: شهر ایمن شهری است که قدرت پاسخگویی موثر به حوادث را داشته باشد و برای داشتن شهر ایمن باید آموزش همگانی توانمند سازی، سازماندهی و مشارکت و اقدامات لازم برای هماهنگ سازی صورت بگیرد.


انتهای پیام//ر. ا.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.