تا هفته آینده صورت می‌گیرد؛

آغاز عملیات اجرایی راه دسترسی به سایت صنوف آلاینده بیرجند

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی راه دسترسی به سایت صنوف آلاینده طی یک هفته آینده خبر داد.  

بنده ئی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان جنوبی گفت: تأمین زیر ساخت‌های عمرانی سایت صنوف آلاینده بیرجند در دستور کار معاونت عمرانی استانداری خراسان جنوبی قرار گرفته است.

او با بیان اینکه با توجه به تأکید استاندار جلسات متعددی با معاون عمرانی استانداری برگزار شده که دارای مصوباتی است،  افزود: در همین زمینه برای تأمین آب ۲۳ کیلومتر لوله گذاری و چهار کیلومتر خط انتقال انجام شده است.  

به گفته بنده ئی ۶ کیلومتر خط انتقال برق انجام شده و ۵۷ ترانس نیاز است که تاکنون ۲۰ عدد آن تأمین شده است.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: ۳۷ ترانس باقی مانده عدد بالایی را می‌طلبد که معادل ۳۷ میلیارد است که شرکت برق این اعتبار را در سفر دوم ریاست‌جمهوری خواهد گنجاند.

او با اشاره به اجرای طرح گازرسانی به سایت صنوف آلاینده،  اظهار کرد:  خط انتقال گاز تا بلوار پیامبر اعظم منتقل شده است.

بنده ئی افزود: برآورد ریالی  دسترسی راه ورودی انجام شده، متولی این طرح شهرداری است و طرح از سوی دفتر فنی تهیه و مصوبه شورای ترافیک را گرفته است که ابلاغ خواهد شد.  


بیشتر بخوانید


به گفته مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان جنوبی رقم ریالی این طرح معادل ۷۰ تا ۷۵ میلیارد تومان است.

او بیان کرد: اقدامات ورودی و راه دسترسی طی یک هفته آینده تعیین تکلیف می‌شود.

بنده ئی با اشاره به تعیین سهم آماده سازی زمین سایت،  گفت: یکی از برکات جلسات برگزار شده این بود که سهم شهرداری و راه و شهرسازی پرداخت شد.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون هزار و ۱۰۲ پروانه ساختمانی صادر شده و ۲۱ واحد هم پایان کار گرفته است.

او گفت: در مصوبات سفر ریاست جمهوری، استاندار تأکید ویژه داشتند که مشکلات رفع شود، لذا برای تأمین برق سه میلیارد تومان پیشنهاد شد که منتظر خبر خوب آن هستیم چراکه مصوبات تأیید شده است.

بنده ئی با بیان اینکه اعتبار راه دسترسی سایت به طول  هزار و  ۵۰۰ متر پیشنهاد شده، گفت: این مهم نیازمند ۷۵ میلیارد تومان اعتبار است که مصوبه اگر اجرایی شود چراغ سایت روشن و مشکلات زیرساختی حل می‌شود.

به گفته مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان جنوبی امکانات سایت با تأخیر انجام شده و واحد‌های کمی مستقر شده اند، اما طی دو سال گذشته تمام تلاش ما تأمین زیرساخت‌ها بوده و تأمین آب و گاز به صورت دیون در حال اجرا است.

او گفت: کار در سایت صنوف آلاینده متوقف نشده و اگر این دو مصوبه‌ای که در سفر دوم ریاست‌جمهوری مصوب شده، اجرایی شود چراغ سایت روشن می‌شود.

بنده ئی با اشاره به بدهکاری شهرداری به صنوف آلاینده،  عنوان کرد: سهم راه و شهرسازی مشخص شده و منتظر ابلاغ برای پرداخت هستیم.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: طی یک و نیم سال گذشته سعی شده برای راه اندازی سایت،  گروه همکاری تشکیل شود و تا یک هفته آینده گریدر برای آماده سازی راه دسترسی مستقر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.