امام جمعه شاهرود:

فرهنگ غدیر برای جوانان و نوجوانان تبیین شود

حجت الاسلام امینی با اشاره به روز ۱۸ ذی‌الحجه عید غدیر خم گفت: فرهنگ غدیر باید برای مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان تبیین و در جامعه نهادینه شود.

حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود با بیان اینکه عید غدیر خم بزرگترین عید شیعیان است، گفت: آیین‌هایی در شهر و روستا‌ها برای تبیین شعائر غدیر برپا شده است، اما کافی نیست؛ شیعیان باید نسبت به این روز حساس باشند.

وی با اشاره به اینکه اهل سنت در استان همجوار از یک ماه قبل از عید قربان در تکاپو و خرید عیدانه هستند، ابراز کرد: مسئولان باید از تعطیلات عید نوروز کاسته و برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن آیین‌های عید غدیر تلاش کنند.

امام جمعه شاهرود: فرهنگ غدیر برای جوانان و نوجوانان تبیین شود

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مردم باید بخشی از خرید‌های عید نوروز را به عید قربان و غدیر اختصاص دهند، ادامه داد: مردم در این اعیاد با پوشیدن لباس‌های نو سنت حسنه دید و بازدید را ترویج دهند.

حجت‌الاسلام امینی به نهم ذی الحجه سالروز ولادت امام موسی کاظم (ع) اشاره کرد و گفت: شفاف‌سازی و مرزبندی علمی و عملی در دوران مقتدرترین خلیفه عباسی توسط امام کاظم (ع) انجام شد.

وی با بیان اینکه امام کاظم (ع) مبارزه مخفیانه (تقیه) را مقابل ظلم‌های خلیفه عباسی انتخاب کرد، افزود: تقیه نوعی تاکتیک است که در دوران کنونی نیز توسط مبارزان با طاغوت در پیش گرفه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.