برگزاری جشن عید غدیر برای ملیت‌های مختلف در اصفهان

 مراسم جشن عید غدیر به سه زبان برای ملیت‌های مختلف در اصفهان برگزار شد.

 جشن بین المللی غدیر همزمان با عید ولایت با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و مهمانان داخلی و خارجی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی در مجموعه فرهنگی آموزشی علی بن ابیطالب (ع) اصفهان برگزار شد.

عضو شورای عالی جشن بین‌المللی غدیرگفت: توسعه مبانی اسلام و شیعه‌شناسی از طریق زبان در میان گروه‌های مختلف و به ویژه قشر جوان از اهداف برگزاری این مراسم بود.

زهره قاری افزود: قشر نوجوان و جوان در ارتباط فرهنگ دینی و اسلامی خود، با جوانان دنیا نیز باید از طریق زبان‌های خارجی مختلف ارتباط برقرار کرده و این فرهنگ را به اشتراک بگذارند.

او با بیان اینکه در حال حاضر حتی برخی از طلاب و دانشجویان خارجی در حال تحصیل در کشور ما شناخت درستی از ایرانیان ندارند خاطرنشان کرد: ارتباطات فرهنگی متقابل و پایدار میان دانشجویان، طلاب و دیگر اقشار ایرانی و خارجی حاضر در این جشن شکل می‌گیرد.

قاری  با اشاره به حمایت نهاد‌های مرتبط از برگزاری این جشن اضافه کرد: مشکلاتی برای دعوت از مهمانان و انتقال آن‌ها از قم و تهران به اصفهان داشتیم که  با مساعدت سپاه رفع شد، اما دیگر نهاد‌ها و ارگان‌ها حمایت چندانی از برگزاری این مراسم نداشتند.

عضو شورای فرهنگی جشن غدیر اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه زبان باید در بستر فرهنگ ارائه شود اظهار داشت: تلاش ما این است که از هر یک از زبان‌های خارجی در قلمرو و چارچوب فرهنگ دینی استفاده کنیم چراکه از مهم‌ترین کاربرد‌های زبان، بحث انتقال مفاهیم دینی است.

محمدرضا حضوربخش افزود: اینگونه محافل در تهران و قم بسیار برگزار می‌شود، اما با وجود افراد مسلط به زبان‌های مختلف چینی، روسی، فرانسه و ... جای آن در اصفهان خالی است و اغلب فعالیت‌ها به شکل پراکنده برگزار می‌شود.


او ادامه داد: کمک به ایجاد خاستگاه و مامنی برای دانشجویان رشته‌های زبان، زبان آموزان نوجوان و جوان، دانشجویان دانشگاه‌ها یا مؤسسه جامعه المصطفی بعنوان یکی از اهداف برگزاری این جشن است تا هم گروه‌های خود را یافته و بهتر بتوانند اهداف فرهنگی، آموزشی و تبلیغی خود را در یک گروه منسجم دنبال کنند.

حضور بخش با بیان اینکه سخنرانی‌ها این جشن در ارتباط با جمعیت شناسی شیعیان و به زبان‌های مختلف ارائه شد، ادامه داد: این مراسم بصورت زنده و لایو هم پخش شد و از طریق رایزنی با جوامع شیعی خارج از ایران از جمله مراکز اسلامی و شیعی در آمریکای لاتین، کانادا، آمریکا و مراکز مهمی شیعی در انگلستان و استرالیا استقبال به نسبت خوبی از برنامه بعمل آمد.


او گفت: افق و زاویه دید ما محدود به فضای داخلی کشور نیست و با برنامه ریزی و برگزاری این جشن به صورت بین‌المللی بدنبال این هستیم تا مخاطبان از طیف‌های مختلف حضور داشته باشند.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.