کرمانشاه یکی از استان‌های مهم در تولیدات دامی کشور

رئیس بسیج اصناف، تجار و بازرگانان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه یکی از استان‌های مهم در تولیدات دامی است و در این میان در تولید گوشت قرمز نقش به‌سزایی دارد.

کرمی رئیس بسیج اصناف، تجار و بازرگانان کرمانشاه گفت : بخشی از گوشت سفید تولید شده در این استان روانه بازار‌های تهران، همدان و استان‌های همجوارمی‌شود.

کرمی تصریح کرد: این ظرفیت در استان کرمانشاه وجود دارد که فرآورده‌های گوشتی به‌صورت صنعتی بسته‌بندی و به سایر استان‌ها ارسال شود تا ضمن ایجاد اشتغال‌زایی، به رشد تولید منجر شود.

وی افزود: در حوزه عرضه تخمه آفتاب‌گردان تنها خام‌فروش می‌شود درحالی‌که می‌توانیم محصولاتی مثل آجیل را بسته بندی کنیم.

کرمی اذعان کرد: اکنون نخود تولیدی در استان کرمانشاه را تنها بوجاری می‌کنند با اینکه می‌توان بسیاری از محصولات را از نخود تولید و با بسته‌بندی آن را صادرات کرد.

رئیس بسیج اصناف، تجار و بازرگانان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه باید جزو استان‌های تولید‌کننده نخودچی باشد در حوزه تولید لپه در استان واحد تولیدی فعالی نداریم.

کرمی خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه از پیاز تولید شده هیچ فرآورده‌ای تهیه نمی‌کنیم بلکه پیاز تنها در فصلی تولید می‌شود که با نگهداری آن به سردخانه بخشی از آن تلف می‌شود در نتیجه مجددا درفصل زمستان با کمبود وگرانی این محصول مواجه می‌شویم.

وی افزود: با توجه به تولید محصول زیتون در شهرستان‌های دالاهو و سرپل‌ذهاب و خام‌فروشی آن، با پیگیری‌های انجام شده کارخانه تولید روغن زیتون در دالاهو ایجاد شد.

کرمی با بیان اینکه استان کرمانشاه قطب کشاورزی در غرب کشور است و باید به ظرفیت‌های این بخش توجه جدی شود، گفت: باید همه دستگاه‌ها مثل جهاد کشاورزی، استانداری، اداره صمت و سایر دستگاه‌های متولی در ایجاد کارخانه جات بزرگ کمک کنند تا بخشی از بیکاری موجود در استان برطرف شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.