رئیس بسیج اصناف، تجار و بازرگانان استان کرمانشاه از عضویت ۳۷ هزار بسیجی خبر داد.

نجف‌علی کرمی رئیس بسیج اصناف، تجار و بازرگانان استان کرمانشاه گفت : با پیگیری‌های ریاست سازمان بسیج اصناف، تجار و بازرگانان در سال گذشته موفق به راه‌اندازی این سازمان در استان کرمانشاه شدیم پیش از این فعالیت‌های تجاری و اقتصادی با همکاری اتاق بازرگانی استان کرمانشاه انجام می‌شد.

وی افزود: کرمانشاه جزو نخستین استان‌هایی بود که توانست با همکاری اتاق اصناف و پشتیبانی فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در اتاق بازرگانی، بسیج اصناف را راه‌اندازی کند و در این بخش به‌همراه بازرگانان و با همکاری اتحادیه‌ها و واحد‌های صنفی در راستای انجام مأموریت بسیج اصناف فعالیت می‌کند.

کرمی با اشاره به نقش اثرگذار بسیج اصناف در اقتصاد استان، گفت: در سازمان بسیج اصناف، تجار و بازرگانان استان کرمانشاه برنامه‌های متنوعی، چون برگزاری کلاس فقه بازار تدوین شده؛ در این راستا هر واحد صنفی که برای دریافت مجوز کسب و کار مراجعه کند باید یک دوره شش ساعته کلاس فقه بازار را بگذراند.

رئیس بسیج اصناف، تجار و بازرگانان استان کرمانشاه از ساماندهی کاسبان امین در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در طول سنوات گذشته، کاسبان امین از همه رسته‌های شغلی با تشکیل گروه‌های جهادی خدماتی را ارائه می‌کنند همچنین با هماهنگی سازمان صمت و جهاد کشاورزی اقلام تنظیم بازار نظیر برنج، قند، شکر، روغن، گوشت قرمز میان کاسبان امین توزیع می‌شود.

کرمی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج اصناف استان کرمانشاه تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد کرده که در قالب اجرای طرح استاد، شاگردی افرادی که می‌خواهند در رشته‌های فنی نظیر تعمیرات لوازم خانگی، تولید مبل، ساخت کابینت، دکوراسیون فضای داخلی منازل فعالیت کنند، به یک صنف معرفی و در خدمت یک واحد تعمیراتی زیر نظر استاد دوره قرار خواهند گرفت و آموزش‌های لازم را طی خواهند کرد و در نهایت از تسهیلات مربوطه بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: در قالب طرح شهید امانی با همکاری بسیج اصناف و بازرسان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی بر قیمت‌ها و بر بازار نظارت خواهد شد که در این راستا تیم‌های جهای مختلفی در سطح شهرستان‌های استان کرمانشاه تشکیل شده است.

رئیس بسیج اصناف، تجار و بازرگانان استان کرمانشاه از تشکیل تیم‌های تخصصی در قالب طرح شهید امانی خبر داد و گفت: تیم‌های مشترک در اتحادیه‌های صنفی با هماهنگی اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت، غله و خدمات بازرگانی، فرمانداری و استانداری نسبت به کنترل بازار و تعیین قیمت اقدام می‌کنند.

کرمی اذعان کرد: با وجود مشکلات تأمین مرغ در سطح کشور، استان کرمانشاه جزو استان‌هایی بود که در کنترل قیمت مرغ موفق عمل کرد که این موضوع مرهون رصد و پیگیری بازرسان و نظارت بر مرغ‌داری‌ها و کشتارگاه‌ها است.

وی افزود: برخی از بازرگانان در نقطه صفر مرزی کرمانشاه مثل مرز پرویزخان، مرز خسروی، مرز شیخ صله و سرپل‌ذهاب اقدام به صدور کالا می‌کنند که در صورت نیاز هماهنگی‌های لازم برای پشتیبانی از بازرگانان به‌عمل می‌آید.

کرمی از تلاش برای رفع موانع و مشکلات موجود در بخش کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: نخود جزو برند‌های صادراتی است و باید به‌صورت ملی تولید و به کشور‌های حوزه خلیج فارس و عراق صادر شود.

وی افزود: ۲۱ گروه جهادی در سطح استان کرمانشاه به‌صورت هدفمند از اتحادیه‌های صنفی مختلف در قالب تیم‌های تخصصی تشکیل شده‌اند.

کرمی جامعه هدف بسیج اصناف، تجار و بازرگانان استان کرمانشاه را ۷۴ هزار نفر در قالب ۵۲ واحد صنفی اعلام و عنوان کرد: حدود نیمی از این افراد عضو بسیج هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.