مدیرکل بنادر و دریا نوردی گفت: اکنون ۱۴۰ صیاد مدارک خود را برای بازرسی از شناور‌ها کامل کرده بودند که در هنگام ارسال بازرسی تعاونی اعلام کردند که شناورها آماده نیست.

آقای حسین عباس نژاد گفت: تاکنون یک هزار و ۳۶۸ صیاد با مراجعه به اداره سازمان بنادر و دریا نوردی  مدارک  خود را ارائه کرده اند که از این تعداد ۵۹۸ متقاضی برای سمت  شرق کشور بوده و ۳۴۱ در برای غرب  کشور و در نهایت ۴۲۹ در مرکز استان مدارک خود را ارائه کرده اند.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی،  اسنادی در این حوزه ارائه شده، اما اکنون برای صدور مجوز صیادی باید  تعداد شناور ثبت شود.  پیش از این در درگاه ملی  صیادان مجوز صید را ثبت کرده بودند، اما ما باید شناور را ثبت کنیم یک سری شناور‌ها با کاربری‌های دیگر ثبت شده بود که باید تغییر کاربری انجام دهیم و از  ۱۳۶۸  فروند ۱۴۰ فروند مدارک را کامل بوده است  که سازمان بنادر تیم بازرسی را ارسال کردند، اما متاسفانه براساس اعلام تعاونی شناور‌ها آماده بازرسی نبودند.

او می‌گوید: ۱۴۰ فروند آماده  و مدارک تکمیل  کرده بودند، اما برای بازرسی طبق اعلام تعاونی‌ها شناور‌ها آماده نبودند، برای انجام بازرسی یک روال وجود دارد و تعاونی‌ها باید از قبل به صیادان اعلام کنند که شناور‌های خود را برای بازرسی‌ها آماده کنند.

او گفت: اگر مدارک دال بر مالکیت و بازرسی فنی مثبت باشد اقدام به ثبت می‌کنیم  وممکن است در حین بازرسی‌ها یک شناور تاییده نگیرد که در این حوزه سازمان بنادر اقدامی نمی کند.

عباس نژاد گفت: در صورتی که مدارک آماده باشد سازمان بنادر این آمادگی را دارد که هر روز بازرسان را ارسال کند،  اما در بسیاری از مواقع ما شاهد آن هستیم که شناور‌ها این آمادگی را ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار