استاندار خراسان جنوبی گفت: امید در بین قشر بازنشسته وجود دارد، اما این به معنای خوب بودن همه شرایط نیست و باید برای رفع مشکلات این قشر تلاش کرد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در هجدهمین همایش گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان با اشاره به بخشی از مشکلات بازنشستگان استان، گفت: بخشی از این مشکلات از طریق استان و موضوعات مربوط به سطوح ملی که از اختیارات استان خارج است را به سطح ملی انعکاس خواهیم داد.

او افزود: بازنشستگان مجاهدان عرصه تلاش و کار و کوشش هستند که همه ما مدیون جانفشانی و از خودگذشتگی آنان هستیم.

قناعت اظهار کرد: بازنشستگان آیینه تمام نمای شاغلین کشور هستند که با تمام وجود کار کردند و با صرف لحظه لحظه زندگی خود توانستند مدال کوشش و تلاش را در کشور به دست بیاورند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جمله یکی از بزرگان مبنی بر اینکه اگر می‌خواهید کسی را قبل از مُردن نابود کنید امید و آرزو را از او بگیرید، ادامه داد: اینکه امروز جامعه بازنشسته در همایش سالروز تکریم بازنشستگان شرکت و در این فرصت کوتاه برنامه‌ها و درخواست‌های خود را مطرح می‌کنند نشان از امید و پویایی در این قشر عزیز دارد.

او با تأکید بر زنده و پویایی و نشاط جامعه بازنشسته خراسان جنوبی، بیان کرد: این به معنای خوب بودن همه شرایط جامعه نیست. البته هیچ جای دنیا هم اینگونه نیست و حتی کشور‌های توسعه‌یافته وضعیت جامعه آنان وخیم‌تر و بدتر از کشور‌های منطقه به ویژه ایران اسلامی است، اما اینکه امید و آرزو در کشورمان وجود دارد خیلی خوب است.


بیشتر بخوانید


قناعت تصریح کرد: ما از بازنشستگان درس می‌گیریم و درک می‌کنیم که سال‌ها خالصانه و عاشقانه کار کردید و اکنون در کسوت بازنشستگی با مشکلات مختلفی مواجه هستید، اما دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این قشر از جامعه دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شاهد حرکت‌های جدیدی در دولت سیزدهم برای قشر بازنشسته هستیم؛ گرچه این‌ها ایده‌آل نیست و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است، اما این خوبی را دارد که دیده می‌شوند و قشر فراموش شده در نگاه دولتمردان نیستند.

او با بیان اینکه طرح‌ها و موضوع‌های جدید نشان‌دهنده نگاه ویژه دولت سیزدهم به بازنشستگان است، عنوان کرد: پیگیری‌هایی که در استان‌های دیگر انجام می‌دادیم از نوع توسعه‌ای بود، اما در خراسان جنوبی این پیگیری‌ها از نوع زیرساختی است.

قناعت با اشاره به اینکه امروز در کشور به امید نیاز داریم، گفت: اتفاق‌های خوبی در کشور در حال انجام است، اما در کنار آن ضعف‌هایی هم وجود دارد، در حوزه معیشت و اقتصاد هنوز نتوانسته‌ایم کاری که در شایسته مردم است را انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.