استاندار اذربایجان شرقی بر ضرورت بسیج تمامی ظرفیت‌های استان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد.

عابدین خرم در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به که با محوریت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان واستمرار فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی برگزار شد گفت:تمامی تلاش خود را برای غنی سازی اوقات فراغت فرزندانمان بکار بگیریم و ما هم در استانداری برای رفع تمامی مشکلات در خدمت مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در استان بالاترین و بیشترین پایگاه‌های اوقات فراغت در حیطه اموزش وپرورش است و حقیقتا اینکه مدارس و کلاس‌ها به روی دانش آموزان باز است گفت:باید تمهیداتی پیش بینی کنیم تامدارس محل جوش خروش دانش آموزان بوده و جذابتر نیز باشد و شرط ان برنامه ریزی و کیفیت بخشی به این برنامه‌ها است تا نتیجه بخش‌تر باشد.

وی اظهار داشت؛ باید اکیپ‌هایی برای ارزیابی برنامه‌ها کار‌های ابتکاری و خلاق دانش آموزان ایجاد کنیم تا بحث بررسی و نظارت را انجام دهند.

عابدین خرم تصریح کرد: اردوی‌های راهیان پیشرفت به تاکید رهبری معظم انقلاب بسیار ارزشمند است و بر اساس ابلاغیه‌ها باید به تمامی دانشگاه‌ها، مراکز آزمایشگاهی و تفریحی خود را اماده و در اختیار دانش آموزان قرار دهندو موظف شوند مراکز خود را برای اوقات فراغت فراهم کنند.

وی همچنین ایجاد محیط سالم، مربی سالم و فضای مناسب برای جوانان و نوجوانان در امر اوقات فراغت را ازخواسته‌ها و مطالبات نماینده، ولی فقیه در استان برشمرد.

محمدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اذربایجان شرقی گفت: اعتبارات بخش اوقات فراغت هفت دستگاه استانی مرتبط با این طرح به کمیته امداد استان تخصیص داده شده تا دانش آموزان دهک‌های اول تا پنجم راتحت پوشش قرار می‌دهد.

حجت الاسلام پور رادی سرپرست اموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه «هر دانش آموز یک مهارت» از شعار‌ها وپشنهاد‌های ما است گفت: فعالیت‌های غنی سازی اوقات دانش آموزان در ۶محور شروع شده و پایگاه‌های تابستانهمحل ثبت نام و برگزاری این کلاس‌ها است و ویژگی این دوره تمرکز زدایی، هم افزایی، کار اجتماعی، استفاده ازظرفیت تمامی دستگاه‌ها و مردمی سازی فعالیت‌ها است.

وی افزود: از برنامه‌های اوقات فراغت امسال اعزام دو هزار نفر دانش اموز به مشهد مقدس، اعزام راهیان نور شمالغربو راهیان پیشرفت، پیاده روی اربعین دانش اموزی و مراسم احلی من العسل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.