مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری و ۳۳ هزار خدمت از این محل ارائه شده است.

روح‌اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان روز دوشنبه در جشنواره زکات شهرستان خدابنده با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شد گفت: این خدمات در بخشهای مختلف از قبیل ازدواج، مسکن و امور محرومین ارائه شده است.

صالحی در ادامه از برگزاری جشنواره زکات در هشت شهرستان استان طی سال جاری خبر داد و گفت: تجلیل و تکریم از مودیان برتر زکات و همچنین گفتمان‌سازی در این حوزه از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه تحقق بالای تعهدات استان در حوزه زکات، اعتقاد و باور مردم به ادای این فریضه دینی و همت بالای اعضای دبیرخانه شورای زکات را نشان می دهد، اضافه کرد: امیدواریم امسال نیز شاهد تحقق زکات تعهد شده در استان باشیم.

وی افزود: وظیفه جمع‌آوری وجوهات زکات و مدیریت آنها به لحاظ شرعی و قانونی بر عهده کمیته امداد است که این کار به اذن ولی فقیه و با محوریت ائمه جمعه انجام می‌شود.

صالحی با اشاره به خروجی مثبت دبیرخانه شورای زکات در قالب ارائه خدمات به اقشار نیازمندان، بیان کرد: در نتیجه فعالیت‌های صورت گرفته سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری و ۸۰ هزار خدمت به نیازمندان ارائه شد.

امام جمعه قیدار نیز در این جشنواره به باورهای مردمی و تاثیر آن در افزایش مشارکت اشاره کرد و گفت:موثرترین امر در تبلیغ زکات فرهنگسازی در جامعه است.

حجت‌الاسلام سید علی موسوی با اشاره به آیات قرآن در زمینه زکات، افزود: عوامل بسیاری در مشارکت مردم در این امر تاثیرگذار است.

این مسئول با اشاره به نقش تاثیرگذار مبلغان زکات در افزایش مشارکت مردم در پرداخت زکات، تصریح کرد: باید نحوه تبلیغ و تبیین زکات برای مبلغان بیان و یک کارگروه تخصصی زکات برای این امر مهم تشکیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.