مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به نقش تاثیرگذار روحانیون مستقر در روستاها برای ترویج فرهنگ زکات، گفت: هم اکنون در ۷۴۶ روستای این استان زکات پرداخت می‌شود.

روح‌اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور امسال ۵۱۰ میلیارد ریال زکات در استان زنجان جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه زکات پرداختی در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۰ درصد افزایش دارد، اظهار داشت: خوشبختانه بخش اعظمی از برنامه‌ریزی کمیته امداد در این حوزه تحقق یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه از ظرفیت روحانیون و مبلغان استفاده می‌‍شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این موضوع تاثیر بسزایی در افزایش زکات پرداختی داشته است.

وی با اشاره به اینکه روستاهای استان نقش فعالی در پرداخت زکات دارند، گفت: جمع‌آوری زکات در راستای محرومیت زدایی انجام می شود و کمیته امداد با جمع‌آوری زکات اقدام به اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق محروم می‌کند.
صالحی یکی از موثرترین راه های کاهش فقر را پرداخت زکات عنوان کرد و افزود: جمع‌آوری زکات با محوریت بخش، دهستان و شهرستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس شرع، محرومین در اولویت دریافت زکات هستند، تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود ۹۸ درصد زکات پرداختی در امور محرومین هزینه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.