درگیری پلیس و مخالفان لایحه اصلاحات قضایی در پارلمان رژیم صهیونیستی + فیلم

همزمان با برگزاری جلسه پارلمان رژیم صهیونیستی برای بررسی لایحه جنجالی اصلاحات قضایی، شماری از معترضان وارد ساختمان پارلمان شدند.

پارلمان رژیم صهوینستی قرار است روز دوشنبه برای اولین بار رای گیری درباره لایحه‌ای را برگزار کند که بخشی از اختیارات دیوان عالی را محدود می‌کند. این لایحه شامل بخشی از بازنگری مجدد قضایی توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم می شود که یک بحران سیاسی عمیق را به راه انداخته است.

به گزارش رویترز، تلاش ائتلاف حاکم برای تغییر سیستم قضایی اعتراضات گسترده ای را برانگیخته است.

ائتلاف نتانیاهو با ۶۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست، به نظر می‌رسد که در مسیر پیروزی در رای گیری قرار دارد.

لایحه جدید به دنبال محدود کردن اختیارات دیوان عالی برای ابطال تصمیمات اتخاذ شده توسط کابینه، وزرا و مقامات منتخب است.

منتقدان استدلال می‌کنند که چنین قانونی موجب فساد و سوء استفاده از قدرت می‌شود. 

 معترضان قبل از راهپیمایی به سمت پارلمان در خارج از دادگاه عالی تجمع کرده بودند. پس از آن منابع خبری از ورود چند معترض به ساختمان پارلمان خبر دادند. اعضای گارد امنیتی کنست تعدادی از معترضان را به زور از ساختمان خارج کردند.

خبر‌ها حاکی از آن است که در اثنای شور نخست (قرائت اولیه) پیش نویس قانونی که نتانیاهو برای ایجاد اصلاحات قضایی به کنست ارائه کرده است، معترضان به این طرح به ساختمان کنست هجوم بردند.

پلیس رژیم صهیونیستی با تعدادی از معترضان در داخل سالن‌های کنست درگیر شد و به زور آن‌ها را بازداشت کرد.این در حالی است که اعتراضات و تظاهرات علیه طرح اصلاحات قضایی در برابر ساختمان کنست ادامه دارد.

اصلاحات قضایی مدنظر نتانیاهو به او اختیار می‌دهد بر کمیته انتخاب قضات تسلط پیدا کند و به دنبال آن دادگاه عالی را تضعیف و اختیارات آن را محدود کند.

معترضان وعده داده‌اند که در صورت تصویب لایحه، در روز سه شنبه اختلالات سراسری ایجاد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار