سخنگوی دولت گفت: هدف اصلی سفر رییس‌جمهور به قاره آفریقا ارتقای روابط با کشور‌های دوست، توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان و صادرات خدمات فنی، مهندسی است.

علی بهادری جهرمی با بیان اینکه رئیس جمهوری بامداد فردا عازم قاره آفریقا می‌شود و در طی این سفر سه روزه از سه کشور کنیا، اوگاندا و زیمبابوه بازدید می‌کند، اظهار کرد: این نخستین سفر رئیس جمهور ایران به آفریقا پس از یازده سال است و برخی وزرا و مقامات از وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان نیز در این سفر رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند.

وی افزود: هدف اصلی از این سفر ارتقای روابط با کشور‌های دوست و همسو، توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان، همکاری در ایجاد و توسعه مراکز فناوری و نوآوری مشترک، صادرات خدمات فنی، مهندسی، کشاورزی و پزشکی و بطورکلی تنوع‌بخشی به مقاصد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی دولت یادآور شد: طی دو سال گذشته دولت سیزدهم تلاش کرده با ایجاد تعادل در سیاست خارجی، دیپلماسی خارجی ایران را محدود به یک توافق خاص یا چند کشور محدود نکند و اولویت خود را به ارتباط و تعامل با کشور‌های همسایه، همسو و دوست اختصاص دهد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: اگرچه حجم تجارت خارجی ایران با قاره آفریقا نسبت به سال ۹۹ جهش ۱۰۰ درصدی داشته است، اما به هیچ وجه کافی نیست و روابط اقتصادی ما باید متناسب با بازار حدوداً ۶۰۰ میلیارد دلاری قاره آفریقا افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۰ تير ۱۴۰۲
کاهش تورم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۰ تير ۱۴۰۲
مواظب باشین دو ماه بعد سفر نفتکش توقیف نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۰ تير ۱۴۰۲
اینهمه کشور بزرگ تو افرقا.اخه این ۳کشور فقیر تر از ما چه کمکی به ما میکنند که رئیس جمهور پاشه بره.اینکارو مخبر و ۴تا وزیر هم میتونستن بکنند.حداقل به مصر و آفریقای جنوبی.مصر و چندکشور ویژه آفریقا میرفتی.
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۰ تير ۱۴۰۲
جالبه ارزش پول فلسطین ۴۸ برابر پول ایرانه تورم ایران ۵۰ برابر بیشتر از فلسطینه ، روسای ایران بگن مظلوم کیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۰ تير ۱۴۰۲
کاش به این رئیسی رای نمی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۰ تير ۱۴۰۲
هدفش اعطای وام های کلان بلاعوض، ساخت بیمارستان و جاده و نیروگاه برق رایگان و خیلی حاتم بخشی های دیگر از جیب مردم ايران، من که راضی نیستم، وعده ما روز قیامت آقای رئیس دولت و تمامی مسؤلان ارشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۰ تير ۱۴۰۲
اهدافش بررسی ابعاد فقر و فلاکت اونا و ببینه چقد دیگه زمان نیاز هست که مارو به اونا برسونه.رییسی مچکریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۰ تير ۱۴۰۲
عقب ماندگی ما اینه که بجای اروپا و کشور های ثروت مند و ژاپن با گدا گشنه ها در ارطباطیم درسته صادرات به اونا خوبه ولی واردان هم باید باشد جنس چینی که معلومه روسیه هم که چیزی ندارد فقط نظامی ..البته با تمام دنیا باید دوست بود
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۵:۲۶ ۲۰ تير ۱۴۰۲
افریقایی ها گناه دارن // پولهایشان را به بهانه سرمایه گذاری تو ایران نکشید بالا
آخرین اخبار