شیلات‌های غیرمجاز حاشیه رودخانه سبزکوه ساماندهی می‌شود

سرپرست شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از نهایی شدن طرح ساماندهی مزارع غیرمجاز حاشیه رودخانه سبزکوه شهرستان کیار خبر داد.

نامدار ملکپور از نهایی شدن طرح ساماندهی مزارع پرورش ماهی غیرمجاز حاشیه رودخانه سبزکوه کیار خبر داد و گفت: این شهرستان به عنوان یکی از مناطق مستعد آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری و حتی سطح کشور مطرح است که طی سالیان اخیر با تولید بالغ بر ۳ هزار تن ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمانی در تعداد ۱۰۳ مزرعه فعال توانسته است برای ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کند.

سرپرست شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به وجود مزارع غیرمجاز در حاشیه رودخانه سبزه‌کوه و در راستای کمک به این قشر از تولیدکنندگان طی جلسات متعدد مقرر شد نسبت به ساماندهی مزارع فوق اقدام شود. 

وی افزود: بر این اساس لیست ۸۲ نفره‌ای از متقاضیان تهیه و پس از بازدید مشترک مدیریت شیلات و امور آبزیان، شرکت آب منطقه‌ای، دامپزشکی و محیط‌زیست لیست فوق نهایی شد و متقاضیان جهت اخذ مجوزات مربوطه به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی استان معرفی شدند که در صورت تخصیص آب و اخذ پروانه می‌تواند منجر به صدور مجوز تولید به میزان ظرفیت اسمی حدود ۷۰۰ تن و اشتغال‌زایی برای بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شود.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار