شرکت‌های قفس سازی آبزی پروری گامی در جهت رشد تولید

چهارمحال و بختیاری توانسته با ساخت قفس‌های شناور نسبت به صادرات آن به استان‌های همجوار و همچنین کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله عراق و امارات اقدام نماید.

نامدار ملک پور مدیر شیلات و امور آبزیان چهارمحال و بختیاری در جریان بازدید از شرکت سازنده قفس‌های آبزی پروری گفت: این استان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در صنعت آبزی پروری کشور توانسته در صنعت ساخت قفس‌های شناور نیز اقدامات موثری با همکاری بخش خصوصی انجام دهد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری توانسته با ساخت قفس‌های شناور نسبت به صادرات آن به استان‌های همجوار و همچنین کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله عراق و امارات اقدام نماید. 

ملک پور اضافه کرد: ظرفیت پرورش ماهی در قفس در استان حدود ۴۰۰۰ تن می‌باشد که طی سال‌های اخیر به دلیل مشکلاتی که در زمینه برگزاری مزایده بوجود آمده در حال حاضر با ظرفیت کمتر از ۲۰ درصد فعالیت دارد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: توسعه این صنعت می‌تواند باعث افزایش تولید آبزیان در قفس درپشت سد‌ها به عنوان یکی از روش‌های نوین آبزی پروری و افزایش اشتغال و توسعه منطقه گردد.

مدیر شیلات و آبزیان استان ابراز امیدواری کرد: با رفع مشکلات موجود و همکاری شرکت آب منطقه‌ای و سایر ارگان‌های ذیربط، در اسرع وقت فعالیت این سیستم آبزی پروری با حداکثر ظرفیت آغاز گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار