اجتناب از ایجاد آتش در عرصه‌های جنگلی و مرتعی

افراد با توجه به شرایط جوی و و وزش باد از ایجاد آتش در عرصه‌های جنگلی و مرتعی اجتناب کنند.

سرهنگ مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری گفت: با توجه به هشدار‌های هواشناسی و دریافت اخطار‌های مربوط به افزایش دما و کاهش رطوبت در سطح عرصه‌های جنگلی و مرتعی و وزش باد گرم از عصر‌ها مخصوصا در محدوده شرق استان مازندران بهشهر، گلوگاه و نکا یگان حفاظت در آماده باش کامل است.

او افزود: تقاضا داریم گردشگران، کشاورزان، دامداران و روستاییان به هیچ وجه در عرصه‌ها اقدام به روشن کردن آتش نکنند.

ذکریایی گفت: با توجه به مجاورت عرصه‌های جنگلی به زمین‌های کشاورزی و فصل برداشت گندم و جو کشاورزان و روستاییان از آتش زدن کاه و کلش پرهیز کنند.

او با اشاره به اینکه قانون گذار در این زمینه جرم انگاری نموده و آتش زدن بقایای گیاهی ممنوع است، افزود: با شخص متخلف برابر ماده ۲۰ هوای پاک برخورد می‌شود.

سرهنگ ذکریایی ادامه داد: آتش سوزی آسیب‌های زیست محیطی، تخریب و فرسودگی خاک را نیز در پی خواهد داشت، لذا با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و افزایش دما و وزش باد گرم کشاورزان و دامداران و گردشگران باید مراقبت ویژه و رعایت نکات ایمنی را مدنظر داشته باشند.

او از روستاییان خواست جهت جلوگیری از سرایت احتمالی آتش از زمین‌های کشاورزی به عرصه‌های مرتعی و جنگلی کشاورزان بوسیله تراکتور با ایجاد شخم و شیار وآتش بر در خاک از سرایت آتش به عرصه‌های جنگلی جلوگیری کنند، هر گونه تخریب و آتش سوزی را باسامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع تماس اطلاع بدهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.