مدیر دفتر شبکه توزیع آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی ۲ هزار انشعاب غیرمجاز آب در مناطق مختلف این استان خبر داد.

عنبری با اشاره به تلاش مضاعف برای خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان گفت: با توجه به فصل گرما و افزایش میزان مصرف آب باید سعی کنیم در روند تامین آب آشامیدنی شهروندان، کمترین خللی ایجاد شود.

مدیر دفتر شبکه توزیع آب و فاضلاب استان یکی از مشکلات اساسی پیش روی شرکت آبفای استان را تعدد انشعابات غیرمجاز در استان دانست و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز حدود ۲ هزار انشعاب غیرمجاز آب در استان شناسایی شده است.

وی به بروز خسارت‌های متعددی که انشعابات غیرمجاز آب به تاسیسات و شبکه توزیع آب و فاضلاب وارد می‌کند اشاره کرد و ادامه داد: تعدد انشعاب‌های غیرمجاز آب اصلی‌ترین چالش پیش روی آبفای استان است.

مدیر دفتر شبکه توزیع آب و فاضلاب استان اضافه کرد: سال گذشته ۷۰ میلیون متر مکعب آب تولید شد که از این میزان ۳۰ میلیون متر مکعب مصرف شده و ۴۰ میلیون متر مکعب به هدر رفته است.

عنبری گفت: این هدر روی آب معادل ۵۷ درصد تولید آب استان است که به دلیل انشعابات غیر مجاز هدر رفته است.

وی از تشکیل و ساماندهی هرچه بیشتر تیم‌های گشت ویژه تخلفات آب در سطح شهر‌ها برای جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز خبر داد و تاکید کرد: برای رفع مشکل، نیازمند همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها هستیم چرا که موضوع سرقت آب و انشعابات غیرمجاز به معضلی فراگیر در برخی شهر‌های استان تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.