افزایش ۵۸ درصدی خرید تضمینی گندم در آذربایجان‌شرقی

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان‌شرقی از افزایش ۵۸ درصدی خرید تضمینی گندم در استان خبر داد.

آقای شاهدی در حاشیه آیین جشن برداشت گندم در هشترود گفت: ۶۸ مرکز خرید آماده خرید گندم مازاد کشاورزان در آذربایجان شرقی است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۳۵ هزار تن گندم خریداری شود.

 وی گفت:برداشت گندم در سطح استان طی نیمه خردادماه از شهرستان خداآفرین شروع شده و برداشت و تحویل محصول به مراکز خرید همچنان ادامه دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان‌شرقی همچنین از کشاورزان خواست به شایعه قیمت پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم توجه نکنند و افزود: قیمت مصوب شورای قیمت‌گذاری از قرار هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان بوده و مبنای پرداخت هم همین قیمت است.

آقای شاهدی اضافه کرد: متاسفانه در سامانه ثبت سیتا به دلیل مسائل فنی قیمت هر کیلوگرم گندم خریداری شده از قرار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان که قیمت سال قبل است ثبت می‌شود که این اشکال تا سه روز آینده رفع خواهد شد.

 وی گفت: قیمت محصولی که پیش از این نیز به مراکز خرید گندم تحویل شده است به زودی اصلاح می‌شود و کشاورزان نباید نگران مابه التفاوت آن باشند.

وی تحویل گندم به مراکز خرید و سیلو‌ها را ضامن امنیت غذایی دانست و ادامه داد: هرگونه عاملی که در فرایند خرید گندم مازاد کشاورزان مانع ایجاد کند چه به صورت شخص، سیلو و حمل و نقل باشد باید رفع شود و مشکلی در این روند وجود نداشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۱ تير ۱۴۰۲
سلام مگر گندمهای هشترود نرسیده میچینند؟